شهرستان ها

بزرگترین چالش در اشتغال فقدان مهارت است

قزوین- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: بزرگترین چالش در فرایند اشتغال زایی فقدان مهارت در نیروی کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر کشاورز حسین آبادی در بازدید از مرکز نیکوکاری بوئین زهرا بیان کرد: اشتغال زایی دغدغه‌ای است که کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع محرومیت نیازمندان و مددجویان پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بزرگترین چالش در فرایند اشتغال زایی فقدان مهارت در نیروی کار است از این رو باید این دغدغه را در جامعه داشته باشیم تا بتوانیم بستر لازم را برای ارتقای وضعیت معیشتی مددجویان فراهم کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای پیگیری این دغدغه لازم است به فنی و حرفه‌ای و جایگاهش توجه بیشتری داشته باشیم چراکه بخش تولید به نیروی کار آموزش دیده و دارای مهارت نیاز دارد.

وی افزود: نباید از بستر آموزش و مهارت آموزی غافل شویم چراکه یکی از موانع در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی نیز موضوع فقدان مهارت است از این رو باید آسیب شناسی کنیم و مراقب باشیم تا آموزش مهارت‌ها به دقت انجام شود.

کشاورز حسین آبادی تصریح کرد: اهمیت موضوع مهارت آموزی موجب شده تا در اغلب جلسات اشتغال زایی بحث آموزش و مهارت پیگیر شود؛ اگر این موضوع به درستی پیگیری شود دغدغه رهبری و مردم را کاهش داده‌ایم و با خدمت به مردم رضایت الهی را کسب کرده‌ایم.

وی گفت: باید در کنار تحصیل که یک ضرورت برای جامعه است آموزش مهارت در سنین ۱۳ تا ۱۸ سال را جدی بگیریم و در این میان آموزش در مناطق دورتر از مرکز استان یک ضرورت جدی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: در برخی مناطق با توجه به نیازسنجی‌ها و استقبال موجود، باید آموزش را به روستاها ببریم تا بتوانیم مهارت آموزی را در سطح مناسب گسترش دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا