بین الملل

ژاپن از بزرگترین بسته نوسازی ناوگان نظامی خود رونمایی می کند

دولت ژاپن می گوید با هدف مقابله با چالش های امنیتی که با آن روبرو است، بودجه نظامی خود را به شکلی چشمگیر افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت ژاپن بزرگترین برنامه نوسازی ناوگان نظامی ارتش خود را از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرد.

بنا به گزارش های رسانه ای، دولت «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن به تازگی از بسته نوسازی ارتش این کشور رونمایی کرد که ۳۲۰ میلیارد دلار بودجه به خود تخصیص داده است.

این بسته نظامی قدرتمند و جدید دولت ژاپن را قادر به خرید موشک هایی می کند که قابلیت حمله به چین را دارند و در میان تنش های در جریان در منطقه شرق آسیا و نیز در اوکراین، به این کشور قدرت دفاعی و نظامی بیشتری می دهد.

بنا به نوشته اسپوتنیک، این برنامه گسترده نظامی که دوره آن پنج ساله در نظر گرفته شده است، زمانی در کشور ژاپن غیرقابل تصور بود. با این بودجه نظامی جدید در حال حاضر ژاپن بر اساس بودجه‌های جاری، پس از ایالات متحده و چین به سومین کشور دارای بیشترین نظامی جهان تبدیل خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن پس از اعلام این بسته جدید، ژاپن و مردم آن را در نقطه عطفی در تاریخی توصیف کرد و گفت که این افزایش بودجه نظامی پاسخ دولت وی به چالش های امنیتی مختلفی است، که ژاپن با آن روبرو است.

در حالیکه نخست وزیر ژاپن قصد دارد بودجه دفاعی کشورش را به طرز چشمگیری افزایش دهد. با این حال، یک نظرسنجی داخلی در ژاپن نشان می‌دهد که قریب به ۶۵ درصد ازمردم ژاپن برنامه‌های دولت کیشیدا برای افزایش مالیات‌ها به منظور پوشش بودجه نظامی جدید و رو به افزایش را قبول ندارند. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۰ درصد از مردم ژاپن از این ایده دولت این کشور حمایت می کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا