ورزش

استقلالی محبوب در بین بزرگان پرسپولیس(عکس)

برگی از تاریخ؛

برای رسیدن به جام جهانی 1998 فرانسه، تیم ملی ایران با بزرگان آن نسل اردوهای زیادی را پشت سرگذاشت.

به گزارش ” ورزش سه “، در تاریخ فوتبال ایران فشرده تر و حساس تر از چهارماه شهریور تا آذر سال 76 به یاد نمی آید، در آن روزها که از 22 شهریور در دالیان چین آغاز شد و در 8آذر در ملبورن به پایان رسید تیم ملی ایران یازده بازی حساس برابر تیم های عربستان ؛ چین ، کویت ، قطر ، ژاپن و استرالیا برگزار کرد که به غیر از دیدار با ژاپن  که در مالزی و تک  بازی بود، بقیه بازی ها به صورت رفت و برگشت انجام شد. 
در آن سال اهمیت برگزاری بازی ها به قدری زیاد بود که به دلیل حضور زیاد ملی پوشان از باشگاه پرسپولیس و فشردگی رقابت ها و اردوهای تیم ملی تصمیم گرفته شد این تیم از لیگ کنار کذاشته شود. 
در تصویر علیرضا منصوریان که از استقلال در تیم ملی بود در اردو در کنار علی دایی، افشین پیروانی و حمید استیلی دیده می شود. تصویری از نسلی که با هر زحمتی بود بلیط جام جهانی فرانسه را در روز آخر اوکی کرد تا سرآغازی باشد برای رسیدن به اولین پیروزی تاریخ ایران در جام های جهانی برابر آمریکا.
منصوریان که در آن سالها و قبل از آن در جام ملتهای 1996 امارات از بازیکنان همیشگی مایلی کهن در اردوهای تیم ملی بود، یکی از محبوب ترین بازیکنان در بین فوتبالیست های آن دوران بود، بازیکنی خوش مشرب در خط هافبک که محبوبیتش از استقلال به تیم های رقیب هم رسیده بود و هنوز هم آن روابط را با بازیکنانی که روزگاری رقیب آنها بود حفظ کرده است.

1783643

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا