بین الملل

اولیانوف: گروسی فردا به روسیه سفر می‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فردا (پنجشنبه) به روسیه سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا به روسیه سفر خواهد کرد.

اولیانوف درباره این سفر گفت: رایزنی‌ها با رافائل گروسی فردا در مسکو انجام خواهد شد. این رایزنی‌ها درباره ابتکار مدیرکل آژانس درخصوص ایجاد یک منطقه امنیتی فیزیکی و هسته‌ای پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

به گفته وی، روسیه با هیئتی متشکل از اعضای وزارت خارجه، وزارت دفاع، شرکت روس‌اتم، گارد ملی و سرویس فدرال نظارت بر مدیریت محیط زیست، فناوری و هسته‌ای از گروسی میزبانی خواهد کرد.

زاپروژیا بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا است. روسیه اواخر فوریه و اندکی پس از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، کنترل این نیروگاه را به دست گرفت. در حال حاضر، ۶ واحد انرژی این نیروگاه در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفته زیرا نیروهای اوکراینی دائماً تأسیسات را بمباران می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا