بازار

عرضه خودرو به زودی بهبود می یابد/ تاکید بر افزایش عرضه در بورس

سخنگوی صمت:

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر تداوم عرضه‌های متراکم و پرتعداد خودرو در بورس کالا، گفت: بازار خودرو به زودی با واردات و افزایش تولیدات داخلی به نقطه اشباع عرضه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید قالیباف اظهار کرد: به زودی با واردات و افزایش تولیدات داخلی، بازار خودرو به نقطه اشباع عرضه می‌رسد.

سخنگوی وزارت صمت به عرضه خودرو در بورس نیز اشاره کرد و گفت: امروز با رعایت ضوابط وزارت صمت، دو خودروی شاهین و هایما هر کدام به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه در بورس کالا عرضه شد که اولی ۱۴ درصد و دومی ۹ درصد نسبت به قیمت کارخانه کشف قیمت شدند.

قالیباف اضافه کرد: در حالی خودرو شاهین ۳۴۶ میلیون تومان به فروش رسید که قیمت سازان تا ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای این خودرو در بازار قیمت گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در مورد هایما S۷ نیز امروز قیمت ۸۱۴ میلیون تومان کشف شد که قیمت کاذب بیش از یک میلیارد تومان در بازار عنوان می‌شود.

مشاور وزیر صمت با اشاره به تعامل سازنده وزارت صمت با بورس گفت: نتیجه این تعامل پذیرش قواعد کف عرضه (۲۰۰۰ دستگاه برای پرتیراژ و ۵۰۰ دستگاه برای کم تیراژ) و عرضه همگن (از نظر مشخصات فنی و رنگ یکسان) توسط بورس و اعمال آن در عرضه امروز بود که نتیجه مطلوبی به همراه داشت.

قالیباف همچنین بر ادامه عرضه‌های متراکم و پرتعداد خودرو در بورس کالا در آینده تاکید کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا