ورزش

اسطوره فرمول یک، پشت بازیکنان فرانسه درآمد

همیلتون و محکومیت توهین نژادپرستانه

لوئیس همیلتون با انتشار یک استوری، توهین های نژادپرستانه به شوامنی و موانی را محکوم کرد.

به گزارش “ورزش سه”، پس از شکست فرانسه در فینال جام جهانی و از دست رفتن عنوان قهرمانی، هواداران تیم ملی این کشور به انتقاد از عملکرد برخی از بازیکنان پرداخته که البته در این میان، نفراتی چون شوامنی و موانی با توهین های نژادپرستانه مواجه شدند.

پس از این اتفاق، لوئیس همیلتون، ستاره فرمول یک، به حمایت از این دو بازیکن پرداخت و این توهین ها را منزجر کننده نامید ولی اعلام کرد که از رخ دادن چنین اتفاقی تعجب نکرده است..

1784127

همیلتون با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش، به خبر توهین نژادپرستانه به بازیکنان فرانسه واکنش نشان داد. جایی که اورلین شوامنی و راندل کولو موانی مجبور شده اند تا بخش ارسال نظرات در صفحات شخصی خود را ببندند. اسطوره فرمول یک چنین حملاتی را محکوم کرد و تلاش های این دو بازیکن برای کشورشان را ستود.

همیلتون در استوری اینستاگرام خود نوشت: «این رفتارها منزجر کننده است اما از رخ دادن آن تعجب نکردم. شوامنی و کولو موانی چیزهای زیادی به تیم داده اند. آنها برای خیلی ها قهرمان هستند و لیاقت چیزی جز احترام ندارند.» شوامنی نیز این استوری را در صفحه خود بازنشر کرد.

1784129

در فینال جام جهانی و زمانی که کار به ضربات پنالتی کشیده شد، شوامنی و کینگزلی کومان پنالتی ها خود را از دست دادند، در حالی که کولو موانی در آخرین ثانیه های وقت اضافه، یک موقعیت بزرگ را در مصاف تک به تک با امیلیانو مارتینز از دست داد.

پس از فینال، واکنش‌های نفرت‌انگیز از سوی هواداران فرانسه به‌صورت آنلاین منتشر شد. چیزی که بازیکنان، فدراسیون فرانسه و باشگاه‌های بازیکنانی که مورد حملات نژادپرستی قرار گرفته اند، آن را محکوم کردند.

1784128

خود همیلتون در طول مدتی که راننده فرمول یک بود، مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفته است و در محکومیت چنین حملاتی در سراسر ورزش، تلاش زیادی کرده است.

در حالی که افرادی مانند شوامنی و کولو موانی از حضور در رسانه های اجتماعی عقب نشینی می کنند، باید دید که آیا فدراسیون فرانسه اقدامات بیشتری در مورد عاملان این حملات زشت و بی اخلاق انجام خواهد داد یا خیر.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا