بین الملل

کره شمالی، کابینه ژاپن را به حالت آماده باش درآورد

نخست وزیر ژاپن به کابینه خود دستور داد تا اقدامات لازم را در جهت مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینی در قبال پرتاب های موشکی کره شمالی در پیش بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت ژاپن به وزارت خانه های تابعه خود در خصوص پرتاب های موشکی احتمالی کره شمالی، آماده باش داد.

در پی پرتاب موشکی تازه کره شمالی، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن روز جمعه به وزارت خانه های مسئول در دولت دستور داد برای پرتاب های موشکی کره شمالی در آینده آماده باشند.

تلویزیون ملی ژاپن پس از پرتاب دو موشک کره شمالی به سمت دریای ژاپن اعلام کرد که نخست وزیر ژاپن به وزرای کابینه خود دستور داد تا تمام اقدامات ممکن را در جهت جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آگاهی رسانی به موقع، در کناراطمینان از ایمنی حمل و نقل هوایی و دریایی و نیز انجام تمام اقدامات لازم در صورت بروز شرایط غیرقابل پیش بینی به کار ببندند.

گارد ساحلی ژاپن و ارتش کره جنوبی امروز جمعه با صدور بیانیه هایی از آزمایش جدید موشک های بالستیک از سوی کره شمالی خبر دادند. گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده است که یکی از این موشک های بالستیک کوتاه برد به سوی دریای ژپن پرتاب شده است.

از سوی دیگر، ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه ای اعلام کرد یک موشک بالستیک به سوی دریای شرقی پرتاب شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا