دانش و فناوری

حمایت از طرح‌های فناورانه برای رفع نیازهای گلوگاهی حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی


با حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی؛ گامی بزرگ برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین برداشته شد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی این معاونت با انتشار فراخوانی اعلام کرده که از طرح‌های فناورانه و نوآورانه‌ای که بتواند به تحول صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کمک کند؛ حمایت خواهد کرد. طرح‌هایی که در رفع نیازهای گلوگاهی صنایع کشور موثر باشند، بومی ­سازی شده باشند و بتوانند وابستگی به بازارهای خارجی را کاهش دهند، قابلیت رقابت‌پذیری صادراتی داشته باشند، به ارتقای اشتغال­ زایی کمک کنند و سرمایه‌گذار یا بهره‌بردار مناسب داشته باشند در اولویت حمایت قرار دارند.

«تحول رقومی (دیجیتال) در صنعت نفت»، «احیای چاه‌های‌ غیرفعال و کم‌بازده»، «گسترش فعالیت‌های اکتشافی در حوزه نفت و گاز»، «مشعل‌سوزی (فلرینگ) و بازیابی گازهای مشعل»، «ساخت بار اول محصولات راهبردی»، «افزایش ضریب پیچیدگی پالایشگاه‌های کشور»، «تولید گاز مایع (LNG) و انرژی هیدروژنی» و «جلوگیری از هدررفت اجزای ارزشمند گاز طبیعی» و «صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی» محورهای اصلی در نظر گرفته شده برای این حمایت‌ها هستند.

از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه‌‌های مذکور دعوت می‌شود، طرح‌های خود را پس از تکمیل کاربرگ‌های اختصاصی ستاد برای دریافت طرح‌های فناورانه به نشانی ایمیل دبیرخانه این ستاد ارسال کنند.

نحوه حمایت‌ها از طرح‌های موردپذیرش پس از داوری و ارزیابی، در قالب تسهیلات بانکی با امکان ارائه یارانه تسهیلات مشروط بر موفقیت طرح خواهد بود. طرح‌ها بر اساس زمان دریافت، در اولویت بررسی و تخصیص تسهیلات قرار می‌گیرند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا