بین الملل

دستیار اردوغان «پ‌ک‌ک» را مقصر ناآرامی‌های پاریس دانست


مشاور سیاست خارجی اردوغان، شبه‌نظامیان «پ‌ک‌ک» را مقصر ناآرامی خیابانی در پاریس پس از کشته شدن سه فرد کُرد در تیراندازی جمعه معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از دستیاران ارشد رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه یکشنبه (۲۵ دسامبر) ناآرامی خیابانی در پاریس پس از کشته شدن سه فرد کُرد در تیراندازی را به گردن شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک انداخت. 

ابراهیم کالین مشاور سیاست خارجی اردوغان در توییتی با انتشار تصاویری از خودروهای واژگون شده و سوخته در پاریس نوشت: این پ‌ک‌ک در فرانسه است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، او در ادامه در اشاره آشکار به ی‌پ‌گ، افزود: همان سازمان تروریستی که در سوریه حمایت می‌کنید. 

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد. آنکارا با قدرت‌های آمریکایی و اروپایی درباره حمایت آن‌ها از یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) که آن را شاخه سوری پ‌ک‌ک معرفی می‌کند، اختلاف نظر دارد. 

کالین در ادامه توییت خود نوشت: همان پ‌ک‌ک که هزاران تُرک، کُرد و نیروهای امنیتی را در ۴۰ سال گذشته کشته است. حالا خیابان‌های پاریس را می‌سوزانند. آیا همچنان ساکت باقی می‌مانید؟

ناآرامی خیابانی در پاریس جمعه بعد از آن شعله‌ور شد که یک مرد ۶۹ ساله فرانسوی سه نفر را در یک مرکز فرهنگی کُرد در پاریس به ضرب گلوله کشت. یک منبع نزدیک به این پرونده گفت که عامل حمله در بازجویی‌ها اعتراف کرده که نژادپرست است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی از افرادی که به اعتراضات بعدی در پاریس پیوستند، شعارهایی دادند که نام پ‌ک‌ک در آن‌ها ذکر شد. 

پایان پیام/ 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا