ورزش

درگذشت ستاره سابق یووه در 49 سالگی

پایان زندگی پر پیچ و خم فابین اونیل

فابین اونیل، فوتبالیست سابق اروگوئه‌ای که سابقه بازی در یوونتوس را داشت، در 49 سالگی به دلیل نارسایی کبدی ناشی از اعتیاد به الکل درگذشت.

به گزارش “ورزش سه”، چاروا لقب فابین اونیل در اروگوئه بود. داستان عجیب زندگی او از بازی با پیراهن یونتوس در اروپا و میلیونر شدن تا فقر و تنگدستی و سپس اعتیاد به الکل و سیروز کبدی را شامل می‌شد.

اونیل دیروز در 49سالگی بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با سیروز کبدی پیشرفته تسلیم شد و از دنیا رفت. او دوران فوتبالی کوتاهی داشت و در 29سالگی به دلیل مصدومیت مجبور به بازنشستگی شد. او مدتی هم در یوونتوس بازی کرد ولی نتوانست آنطور که انتظار داشت بدرخشد.

1785016

چاروا در خاطراتش گفته بود از دوران فوتبالش موفق شده بود مبلغ قابل توجهی پس‌انداز کند. او می‌گوید میلیونر شده بود ولی بعد با تصمیم‌های اشتباه همه سرمایه‌اش را به دلیل زندگی ناسالم و اعتیاد به الکل از دست داد و مجبور شد با فقر به زندگی ادامه دهد.

فابین اونیل از محلات فقیر در اروگوئه خودش را بالا کشید، به سطح بالای فوتبال اروپا رسید و دستمزد قابل توجهی گرفت اما در نهایت نتیجه همه تلاش‌هایش را از دست داد و به نقطه اول بازگشت. او در یک مصاحبه گفته بود:” روزهایی که فوتبال بازی می‌کردم به جایی رسیده بودم که 15 میلیون دلار در حساب بانکی‌ام داشتم. ولی همه را به دلیل تصمیم‌های بد خرج کردم و از دست دادم. تنها خوشحالی‌ام این است که به خیلی‌ها هم کمک کردم. من امروز فقیرم و هیچ چیز ندارم. وقتی با کسانی مواجه می‌شوم که روزی به آنها کمک کرده بودم حتی جواب سلامم را نمی‌دهند”.

اونیل که در کشورش فوتبال را از باشگاه ناسیونال آغاز کرد گفته بود اعتیاد به الکل عامل همه تلخ‌کامی‌هایش بوده است. او در خاطراتش نوشته است یک بار که هوش و حواس درستی نداشته هزار گاو شیرده را به مبلغ 250هزار دلار خریداری می‌کند و بعد چون نمی‌دانسته با آنها چه کار باید بکند آنها را با ضرری هنگفت می‌فروشد.

علاوه بر فدراسیون فوتبال اروگوئه، باشگاه‌های او ناسیونال اروگوئه، کالیاری و یوونتوس برای درگذشتش پیامهای تسلیت منتشر کردند.

1785017
پیام تسلیت فدراسیون فوتبال اروگوئه به مناسبت درگذشت فابین اونیل

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا