بین الملل

مسکو: حملات سایبری به روسیه در سال 2022، 80 درصد افزایش یافت


معاون وزیر خارجه روسیه گفت، تعداد حملات سایبری علیه این کشور در سال 2022 با توجه به عملیات نظامی مسکو در اوکراین، شاهد افزایش 80 درصدی بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، تعداد حملات سایبری علیه روسیه در سال جاری با توجه به عملیات نظامی این کشور در اوکراین، ۸۰ درصد افزایش داشته است. 

وی اظهار داشت: در پس زمینه عملیات نظامی ویژه، کشور ما با تهاجم خارجی بی‌سابقه در فضای اطلاعاتی مواجه است. در سال ۲۰۲۲ تعداد حملات سایبری علیه روسیه ۸۰ درصد افزایش یافت. 

این مقام روس افزود: «در حالی که سال گذشته موسسات مالی هدف اصلی مهاجمان بود، امسال ضربه اصلی را بخش دولتی از جمله تاسیسات زیرساختی اطلاعاتی حیاتی و موسسات مهم به لحاظ اجتماعی متحمل شدند».

به گفته وی، در عین حال، زیرساخت فناوری اطلاعات روسیه به دلیل برخی اقداماتی که دولت در یک سال گذشته انجام داده، توانسته با حملات سایبری مقابله کند. در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۵ هزار حمله سایبری به منابع وب دولتی و ۱۲۰۰ حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی با موفقیت خنثی شد. 

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه توضیح داد حذف تدریجی ابزارهای امنیت سایبری ساخته شده در کشورهای غیردوست توسط روسیه و ایجاد دپارتمان‌های امنیت فناوری اطلاعات در موسسات دولتی کلیدی برخی از عواملی است که باعث افزایش امنیت سایبری در این کشور شده است. 

بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور، موجب رویارویی کم‌سابقه کشورهای غربی با مسکو شده است. روسیه برای اولین بار در ماه مه سال ۲۰۲۱ دو کشور آمریکا و جمهوری چک را در لیست کشورهای غیردوست قرار داد و با آغاز بحران اوکراین، این فهرست به دلیل اقدامات ضد روسی طرف‌های غربی بزرگتر شده است. 

پایان پیام/ص


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا