شهرستان ها

صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر استان قزوین

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی با اعلام خبر صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر در استان قزوین، اظهارکرد: با آغاز اغتشاشات در قزوین و دستگیری عوامل و عناصر آن؛ در روند رسیدگی به پرونده قضائی متهمان موصوف در مراجع مختلف قضائی بخصوص دادسراها تسریع و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه‌های انقلاب و کیفری ۲ ارسال شد.

وی افزود: پرونده‌های ارسالی متهمان در دادگاه‌های انقلاب اسلامی و کیفری ۲ نیز به دقت مورد رسیدگی قرار گرفت، تا حقوق متهمان تضییع نشود و در خصوص برخی از آنها احکام بدوی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، ادامه داد: عناوین اتهامی این افراد «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی، تجمع غیر قانونی، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، نشر اکاذیب رایانه‌ای، اخلال در نظم و آسایش عمومی و…» است.

وی همچنین اعلام کرد: احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صادر شد اما این احکام قطعی نبوده و قابل تجدیدنظر خواهی توسط متهمان در دادگاه‌های تجدیدنظر استان قزوین جهت صدور احکام قطعی و لازم‌الاجرا است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکید کرد: تاکنون کیفرخواست ۲۳۷ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر صادر و پرونده آنها جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا