شهرستان ها

ستاد ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان شمالی ایجاد شود

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی از تشکیل ستاد ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری طی ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: دستگاه‌ها اولویت‌های سرمایه گذاری هر شهر را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی صبح شنبه در کارگروه اقتصاد و اشتغال خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دور جدید سفرهای استانی رئیس جمهور، فرصت‌های سرمایه گذاری باید توسط استان‌ها احصا و در حین سفر به اطلاع دستگاه‌های سرمایه گذاری کشور برسد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: لذا خراسان شمالی به دنبال احصا فرصت‌های جدید سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر شکل گیری کمیته‌ای با محوریت ستاد سرمایه گذاری استان با عنوان ارزیابی فرصت‌های سرمایه گذاری تا ده روز آینده، افزود: در این کمیته ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هر شهرستان می‌تواند به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مطرح شود.

فخر موحدی ادامه داد: دو سوم نواحی صنعتی فاقد بهره بردار است که بر اساس فرصت‌های سرمایه گذاری می‌توان این مورد را نیز در کمیته پیگیری کرد.

فخر موحدی با بیان اینکه توجه شهرداری‌ها فقط به حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: اگر شهرداری‌ها به دنبال احصا فرصت‌های سرمایه گذاری باشند دیگر نیازی به معطوف کردن ذهن خود به مسائل اقتصادی همچون اخذ عوارض نخواهند بود و این موضوع تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری خارجی، استان‌ها در ۶ ماهه نخست سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: خراسان شمالی با ارائه ۲۰ طرح خارجی رتبه دوم کشوری بعد از استان یزد را به دست آورده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: اجرای این فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی به همت مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی استان برمی گردد.

وی در انتها تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با جلب نظر فرمانداران شهرستان‌ها، اولویت سرمایه گذاری را در هر شهرستان مشخص کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا