شهرستان ها

تحریم‌ها باعث عقب نشینی سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های شهری شده است

‌نماینده مردم قزوین در دوره هفتم مجلس گفت: تحریم‌ها نه تنها در مدیریت شهر و کشور بلکه در ابعاد مختلفی مانند هوا هم تاثیرگذاشته و باعث شده سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهری عقب نشینی کنند.

نماینده مردم قزوین در دوره هفتم مجلس:


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد علیخانی با اشاره به تاثیرات تحریم در کشور گفت: باتوجه به اعلام یکی از مدیران محیط زیست عدم فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات بین المللی که برای استحصال گاز متان پرداخت می‌شد باعث وجود گاز متان است.

‌نماینده مردم قزوین در دوره هفتم مجلس ادامه داد: همچنین تحریم‌ها باعث شد سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهری عقب نشینی کنند، محدودیت‌ها و عقب ماندگی‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز صورت گرفته است عامل مازوت سوزی است، پیش از این آلودگی هوا صرفا در شهرهای بزرگ مانند تهران بود اما درحال حاضر در شهرهای کوچک و روستاها هم شاهد آلودگی هستیم که عامل آن صرفا تردد خودروها نیست؛ همچنین سرمایه‌گذار پروژه تونل شهید متوسلیان هم به دلیل شدت تحریم‌ها انصراف داد.

علیخانی بیان کرد: باتوجه به مشکلی که مخازن سی ان جی اتوبوس‌های گازسوز داشتند به دلیل پیشگیری از حوادث ناگوار از رده خارج شدند زیرا این مخازن باید از خارج وارد می‌شدند، در خرید 630 واگن مترو از چین هم به دلیل تحریم در پیش پرداخت آن‌ها با چالش مواجه شدیم.

لجبازی و دروغ‌گویی مشکل اصلی کشور است

وی ادامه داد: باوجود اینکه حرف از تولید داخلی زده می‌شود شاهد این هستیم که بخش مهمی از تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی تولید خارج است، در حوزه نفت هم اعلام شد که درصورت عدم سرمایه‌گذاری 240 میلیارد دلاری تا هشت سال آینده وارد کننده نفت  و گاز خواهیم بود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: 80 درصد چالش‌های امروز ما ناشی از تحریم ها و نوع تفکر یک جریان خاص در کشور است، مشکلات خارجی با تصمیم‌گیری درست و حکمرانی قابل حل است و با دیپلماسی حساب شده می‌توان مشکلات را برطرف کرد، اما با ادعای گرفتن امتیازات برجام هم قفل شد.   

وی ادامه داد: لجبازی و دروغ‌گویی، مشکل اصلی کشور است و حاضر هم نیستیم برای اشتباهاتی که داشتیم عذرخواهی کنیم، این درصورتی است که برای حل اشتباه ابتدا باید اشتباه را پذیرفت، نه اینکه با مردم لجبازی کرد.

علیخانی تاکید کرد: عدم تاثیر تحریم در اداره شهر و کشور دروغی بزرگ است، تحریم حتی بر هوایی که تنفس می‌کنیم هم اثرگذاشته و مردم اثرات آن را لمس می‌کنند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا