شهرستان ها

دشمن از اغتشاش خیابانی به سمت جنگ اقتصادی تغییر رویه داده است

قزوین- فرماندار قزوین گفت: دشمنان دیدند که در اثر ادامه اقدامات جنگ ترکیبی و اغتشاش کف خیابان جوابی نمی‌گیرند دوباره وارد جنگ اقتصادی شدند؛ چرا که حوزه اقتصاد بیشترین نقش در روان جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در جمع کارکنان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان در دوران کرونا، تصریح کرد: در ایام کرونا بار بزرگی بر دوش کادر درمان قرار داشت و با تلاش توانستیم کرونا را شکست دهیم، اما با توجه به شرایط فعلی لازم است قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا فعال شود چرا که زیرسویه جدید شناسایی شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که از بهمن ماه شدت این زیرسویه افزایش پیدا می‌کند بنابراین نیاز است امروز از مجموعه تجربیات گذشته استفاده شود تا رکورد دیگری در مدیریت پیک جدید داشته باشیم؛ مجموعه کارهایی که در حوزه پیشگیری لازم است باید در دستور کار قرار بگیرد و حوزه درمان و بیمارستان جدی‌تر باید به این مسئله ورود پیدا کنند.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در کشور، بیان کرد: اقداماتی که صورت گرفت دارای عقبه طولانی بود و اگر بگوییم عقبه آن به دوران انقلاب و دفاع مقدس برمی‌گردد اغراق نکرده‌ایم از آن دوران تاکنون ما انوع جنگ داخلی، تحرکات تجزیه طلبان، حضور منافقین، دفاع مقدس، جنگ اقتصادی، تحریم، جنگ روانی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را تجربه کردیم.

وی یادآور شد: در جریانات اخیر شاهد بودیم که دشمنان جمهوری اسلامی تجربیات مختلف خود را در کنار هم قرار دادند و با مقیاسی عظیم علیه جمهوری اسلامی به کار بردند، به طوری که شاهد بودیم که دوباره گروه‌های تجزیه طلب را پای کار آوردند.

کاظمی تاکید کرد: آن‌ها اغلب تکنیک‌های منافقین را به کار بردند، بمب‌گذاری، ترور کور و زدن هر کسی که چهره‌اش به حزب الله نسبت داشت را در دستور کار قرار دادند و بابت آن پول دریافت کردند، در این پروسه منافقین به کار گرفته شدند و آن‌ها به صورت پنهان و آشکارا می‌گویند که می‌خواهیم اقدامات را ادامه دهیم.

فرماندار قزوین اظهار کرد: دشمنان ایران عزیز همه کنار هم قرار گرفتند و می‌خواستند جمهوری اسلامی را از بین ببرند چرا که نگران قدرت گرفتن آن در منطقه هستند، امروز برای اینکه در منطقه کاری انجام شود نیاز است که جمهوری اسلامی همراهی کند و این مسئله ترس به جان آن‌ها انداخته است.

وی با اشاره به اینکه در این ماجرا برخی تحلیل می‌کنند که سرمایه اجتماعی آسیب‌دیده و مسائل ریشه اقتصادی دارد؛ تاکید کرد: بخشی از این تحلیل‌ها درست است اما این‌ها مبنای جریانات نیست، گسل نارضایتی اجتماعی وجود دارد و دشمن روی آن سوار شده است اما علت اصلی وقوع حوادث این‌ها نبود؛ علت اصلی این است که طی دو دهه اخیر آمریکایی‌ها به شدت دچار انفعال شدند و امروز در موضع انفعال دست به این اقدام زدند.

فرماندار قزوین افزود: در این فضا کسانی که به زن زندگی و آزادی کمترین اهمیتی می‌دهند شعار خود را بر مبنای زن، زندگی و آزادی قرار دادند؛ می‌خواهند حرکتی انجام دهند که اسمش را انقلاب گذاشتند اما در کارنامه‌شان منفورترین اقدامات را علیه زنان انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: سه ماه تلاش کردند که جنگ تمام عیار برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و در برخی موارد نیز زحمت ایجاد کردند، اما در نهایت در این چند روز اخیر بیان کردند که برخلاف تصوراتشان اقداماتی که انجام شد؛ نتایجی نداشت و باید مذاکره کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره نشان دادند که در برابر توطئه دشمنان ید واحده می‌شوند؛ آن‌ها دیدند که در اثر ادامه اقدامات جنگ ترکیبی، اغتشاش کف خیابان جوابی نمی‌گیرند دوباره وارد جنگ اقتصادی شدند؛ چرا که حوزه اقتصاد بیشترین نقش در روان جامعه دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما ناترازی ارزی نداریم در حالی که در سال‌های گذشته ۹۶ تا ۹۸ دچار ناترازی ارزی شدیم و مصارف از درآمد ارزی پیشی گرفت؛ اقداماتی انجام شده که تأثیرات خوبی در حوزه اقتصادی دارد و باید با هوشیاری کار بزرگی انجام شود.

فرماندار قزوین با اشاره به الگوپذیری از مکتب حاج قاسم، بیان کرد: حاج قاسم جمهوری اسلامی را به معنای جغرافیایی، فکری و گفتمانی به معنای حرم می‌دانست و عمر خود را وقف دفاع از آن کرد؛ اگر ما از محور اساسی حاج قاسم کوتاه آمدیم و سست شدیم شکست می‌خوریم؛ باید همه ما به این نقطه برسیم که جمهوری اسلامی حرم است و باید از آن دفاع کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا