شهرستان ها

کتاب مهمان «مدارس» می‌شود/ ترویج مطالعه با ۲ اولویت

سمنان- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این نهاد برای ترویج مطالعه در بین آحاد جامعه دو اولویت و برنامه ویژه، شامل ورود کتاب به مدارس و همچنین ترویج کتاب بین مردم را دنبال می‌کند.

مهدی رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به استان سمنان و همچنین نشست با مسئولان ضمن بیان اینکه وضعیت کتابخوانی ما در کشور بحرانی نیست اما باید توجه داشت که کتابخوانی موضوع فراگیری نیز در بین مردم نیست، بیان کرد: باید ترویج فرهنگ مطالعه در بین تمام اقشار کشور صورت گیرد تا همه مردم درگیر مسئله کتاب شوند لذا در این راه دو اولویت برای نهاد کتابخانه عمومی کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت ما برای فراگیر شدن کتابخوانی و مطالعه، حضور کتاب به عنوان عنصر مهم، در مدارس و درگیر کردن دانش آموزان در حوزه کتابخوانی است، افزود: کتابخانه های عمومی به دنبال گسترش فعالیت‌های مدارس در سراسر کشور است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت و فرصت مدارس برای کتاب‌خوان کردن دانش آموزان به مثابه نسل آتیه ساز ایران اسلامی هستیم، ابراز کرد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده‌اند، زنگ کتابخوانی در مدارس اجرا خواهد شد و ما نیز در نهاد کتابخانه ها این موضوع را در زمره اولویت‌های جدی‌مان می‌دانیم.

رمضانی با اشاره به اینکه زنگ کتابخوانی در سطح عالی دولت پیگیری شده و ما نیز در سفرهای استانی با استانداران تلاش کردیم تا این موضوع را پیگیری و به سرانجام برسانیم، بیان کرد: نهاد کتابخانه ها همچنین برای زنگ کتابخوانی مدارس با وزارت آموزش و پرورش نیز مذاکراتی را صورت داده است.

وی با بیان اینکه در کنار مدارس، برنامه دیگر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ترویج مطالعه بین اقشار مردم است، به این معنی که مراجعه به کتاب برای برطرف کردن نیازهای مختلف از سوی مردم اولویت قرار گیرد، ابراز کرد: در صورتی این امر محقق می‌شود که بتوانیم کتاب را دغدغه اصلی مردم جامعه کنیم لذا این موضوع نیز مد نظر نهاد قرار دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه اولویت قرار گرفتن کتاب در بین مردم و همچنین زنگ کتابخوانی در مدارس دو اولویت نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور است، بیان داشت: تلاش ما بر این است که بتوانیم با همراهی استانداری‌ها و مدیران کل کتابخانه عمومی این اولویت‌ها را اجرایی کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعالیت دارند که تجهیز آنها به مثابه دیگر اقدام نهاد، در دستور کار قرار دارد، تاکید داشت: تلاش داریم تا برای تمام نیازها و سلیقه‌ها کتاب داشته باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا