جامعه

یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز در طرح مهارت آموزی آموزش دیدند

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح:

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز در طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح مهارت های فنی را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران در ساری از اقدامات و فعالیت‌های طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه در سطح نیروهای مسلح استان بازدید کرد.

سردار کمالی با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان وظیفه در نیروهای مسلح تا پایین‌ترین سطح گسترش یافته است، افزود: در این خصوص با ۲۶ سازمان تفاهم نامه همکاری امضا شده و صدا و سیما به عنوان دستگاه متولی فرهنگ در ترویج این طرح ملی با نیروهای مسلح همکاری می‌کند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این طرح در شورای اشتغال تصویب و از سوی رئیس محترم جمهوری به کلیه نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد، افزود: برای همه سازمان‌ها تکلیف تعیین شد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز در این طرح تحت آموزش و مهارت فنی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۵۰ هزار گواهینامه مهارت برای فراگیران در این طرح صادر شده و وارد بازار کار شده‌اند.

سردار کمالی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم شعار هر سرباز یک مهارت را تحقق ببخشیم، هیچ سربازی بدون کسب مهارت از نیروهای مسلح ترخیص نخواهد شد به خانواده‌ها برای ترغیب و تشویق فرزندانشان در راستای شرکت در این طرح ملی تاکید کرد.

کمالی از تحت پوشش قرار دادن سربازان به مدت ۳ سال با رصد، حمایت، هدایت و تسهیلگری با پرداخت وام‌های خود اشتغالی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰ هزار فراگیر برای اخذ وام اشتغالزایی ثبت نام کرده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا