شهرستان ها

مشکل بیمه راهنمایان گردشگری مرتفع شد

سرعین-معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: مشکل بیمه راهنمایان گردشگری با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان عصر پنجشنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه مشکل بیمه راهنمایان گردشگری مرتفع شد، اظهار کرد: سهمیه بیمه راهنمایان گردشگری سه هزار نفر اضافه شد که در این راستا دو هزار نفر از راهنمایان گردشگری که یا بیمه نداشتند و یا بیمه آنها قطع شده بود، موفق به دریافت بیمه شدند.

وی به افزایش قابل توجه تسهیلات حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امسال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای تجهیز و نوسازی تأسیسات گردشگری و همچنین برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز قابل استفاده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با اشاره به آغاز «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» افزود: مدیریت دستگاه میراث‌فرهنگی استان و به ویژه حوزه گردشگری در چنین شرایطی کار یک نفر نیست و باید تشکل‌های گردشگری استان و فعالان این حوزه در به ثمر رسیدن صنعت گردشگری اهتمام و هم‌افزایی داشته باشند.

شالبافیان ادامه داد: معافیت مالیاتی دو سال کرونا باید برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هم مانند مراکز اقامتی رعایت شود که متأسفانه در بعضی استان‌ها این اتفاق نمی‌افتد که پیگیر رفع این موضوع هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا