شهرستان ها

کاهش حق‌آبه قزوین معیشت مردم را به خطر می‌اندازد

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش حق‌آبه کشاورزان قزوینی از سد طالقان معیشت و کشاورزی مردم این استان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی صبح جمعه در نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در قزوین که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: با حدنگاری اراضی و حل مشکل تداخلات اختلافات مالکیتی در حوزه زمین‌های کشاورزی استان قزوین به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه پایان این تداخلات آرزوی دیرینه کشاورزان استان قزوین بود اظهار کرد: جایگاه نخست قزوین در پیشبرد طرح حدنگاری نشان از اهمیت این فضا در قزوین و همچنین دغدغه متولیان حوزه مربوطه است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حدنگاری اراضی در البرز و آبیک هم دارای اهمیت ویژه ای است و نیاز است این مشکل نیز به زودی حل شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ سال حق آبه قزوین از سد طالقان ۲۷۸ میلیون متر مکعب بوده است اما این حق آبه امروز کاهش یافته و و بدون شک امنیت کشاورزی و معیشت کشاورزان مظلوم استان قزوین را به خطر می‌اندازد.

محمدبیگی با بیان اینکه تأمین حق‌ابه کشاورزان یک ضرورت محسوب می‌شود، تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی کمک لازم را برای رفع این نیاز اساسی کشاورزان قزوینی داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه سهمیه نهاده‌ها و علوفه‌های دامداران خرد و سنتی در قزوین باید افزایش یابد، یادآور شد: با تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قزوین توسعه باغات زیتون در استان قزوین در اراضی شیب دار محقق خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا