سیاسی

همایش «یاران سلیمانی»/ سردار قاآنی: حاج قاسم در اوج به شهادت رسید


دومین همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت تهران امشب با عنوان «یاران سلیمانی» و با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه، شهردار تهران و جمع دیگری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دومین همایش «یاران سلیمانی» گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت تهران امشب جمعه (16 دی‌ماه) با حضور سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سردار محمد حسین زاده کمند معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام موسوی مطلق کارشناس مسائل مذهبی در این همایش گفت:  یکی از تلخ ترین خاطرات مسئولین مربوط به دفاع از حرم این است که افراد فراوانی به آنها مراجعه می کنند تا جان خود را فدای دفاع از اهل بیت و حرم بکنند.

وی ادامه داد: تاریخ ثابت کرده که محبت پیامبر و اهل بیت، دین را نگه داشته است.

کدخدایی: راه شهید سلیمانی باید ادامه پیدا کند

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان و مسئول پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی نیز در این همایش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی یک مکتب بود و این نکته بسیار مهم و قابل تأملی است. اینکه این شهید الگویی برای جامعه و امت اسلامی باشد، بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: شهید سلیمانی یک الگو در رفتار شخصی نیز است که همه خاطرات بسیاری را شنیده اند و با رفتار و سلوک مردمی سردار دل‌ها آشنایی دارند. به همین دلیل، مشاهده کردیم که همه اقشار مردم در روز تشییع پیکر همراهی باشکوهی را داشتند.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه راه شهید سلیمانی نباید پایان پذیری داشته باشد و باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: هم الگوی رفتاری و شخصیتی ایشان و هم مبارزه با استکبار که با همت آن عزیز و مخصوصاً سردار قاآنی در سایه عنایات خداوند و با هدایت های مقام معظم رهبری ادامه دارد.

 

رئیس کمیته بین‌المللی پیگیری پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه  جنایتی که رژیم آمریکا و مقامات این رژیم در ترور شهید سلیمانی مرتکب شدند، یک تخلف فاحش است، تصریح کرد: این کار هم نقض حاکمیت عراق و هم نقض موازین بین‌المللی بود چراکه دولت‌ها مکلف هستند نمایندگان دولت‌ها را مصونیت داده و از تعرض به آن‌ها خودداری کنند، رخ داده است.

وی با بیان اینکه مقامات رژیم آمریکا صراحتا‍ً مسئولیت این ترور را پذیرفتند، بیان کرد: لازم بود از نظر حقوقی پرونده این جنایت مورد پیگیری قرار بگیرد. این پرونده در داخل کشور به مراحل خوبی رسیده است و از نظر حقوقی دادخواست متقنی تهیه شده و به دادگاه تقدیم می‌شود. ما براساس کیفری طبق موازین بین‌المللی و موازین داخلی، صلاحیت داریم و مقدمات آن فراهم شده و به دادگاه داده می‌شود.

کدخدایی با اشاره به روند پیگیری حقوقی شهید سلیمانی تاکید کرد: ما خواستیم اسامی اتباع کشورهای مختلف را در کیفرخواست ذکر کنیم و نسبت به بیش از ۹۰ نفر از مقامات، مسببین و مباشرین که در این جنایت دست داشتند، کیفرخواست آماده شده و مراحل پایانی را طی می‌کند.

رئیس کمیته بین‌المللی پیگیری پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: در حوزه بین‌المللی اقداماتی انجام شده، ضمن اینکه شاهد نفوذ استکبار در مراجع بین‌المللی هستیم ولی آن‌قدر جنایت رژیم آمریکا فاحش و قبیح است، غالب کارشناسان بین‌المللی بر متخلفانه بودن آن تاکید کردند. گزارش گزارشگر حقوق بشر نیز تصریح کرده که این عمل متخلفانه‌ای بین‌المللی بوده است.

عضو شورای نگهبان با اشاره به راهبردهای جمهوری اسلامی در حوزه حقوقی عنوان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین حقوق بشر چیزی بود که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، ایران خود را متعهد به مبارزه با تروریسم، گروه‌های تکفیری و تروریستی که با حمایت آمریکا در منطقه بودند، می‌دانست.

وی ادامه داد: حقا ایران در این مبارزه، اقدام مثبتی انجام داد. ضمن اینکه رژیم آمریکا در این جنایت مرتکب تخلف شده و نقش حاکمیت عراق، نقض مصونیت مقامات ایران و عراق و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت هم را مرتکب شد و این‌ها در پرونده روشن است.

کدخدایی گفت: در وزارت خارجه اقدامات اولیه انجام شده و ما ناچار بودیم مدارکی را تهیه کنیم که بخشی از آن در عراق بود و با همکاری دولت عراق این کار انجام شده و هیات‌های دو کشور در رفت و آمد هستند.

رئیس کمیته بین‌المللی پیگیری پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: این بخشی از اقدامات انجام گرفته از منظر حقوقی بود و پیشنهاد ما در حال بررسی است که یک دادگاه بین‌المللی بین عراق و ایران را شکل دهیم چون این امر به رسیدگی‌ها سرعت می‌دهد.

کدخدایی گفت: الحمدلله ارتباطات ما با دولت فعلی عراق خوب است و ان‌شاءالله این مرحله هم به‌خوبی طی شود و به نقاط مثبتی در این پرونده برسیم و از بعد حقوقی مسببان و مباشران این ترور را به سزای اعمال‌شان برسانیم. ‌

این حقوقدان در پایان تأکید کرد: نباید اجازه دهیم این مسأله به‌عنوان یک رویه تلقی شده و آمریکایی‌ها باید بدانند مرتکب تخلف شده و حتما باید پاسخگوی آن باشند.

زاکانی: امیدواریم بتوانیم راه شهیدسلیمانی را دنبال کنیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در این مراسم گفت: این ایام که در سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم او در جایگاه بالاتری و در جوار الهی قرار دارد، امیدوارم امثال بنده که افتخار بسیجی بودن را داشته و دارم، بتوانیم راه این شهید عزیز را دنبال کرده و حقی که فرزندان شهدا بر گردن ما دارند را مقداری ادا کنیم.

 

 

زاکانی تاکید کرد: امیدواریم با دعای خیر شما خانواده‌های شهدا بتوانیم خدمتگزاران حرم جمهوری اسلامی باشیم.

سردار قاآنی: حاج قاسم در اوج به شهادت رسید

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه هم در این همایش گفت: دی ماه ما امسال به دو مناسبت فاطمی معطر بود؛ در ابتدای ماه ایام شهادت حضرت فاطمه و در انتهای ماه نیز ایام ولادت ایشان‌.

وی افزود: امروز روز وفات فاطمه‌ای دیگر است که ایشان هم در استمرار زندگی پر افتخار دخت نبی مکرم اسلام به عنوان همسر امیرمومنان افتخار همه بشریت و مخصوصاً زنان عالم شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه حضرت ام البنین گل‌های معطر حضرت زهرا را پرورش داد تا هر کدام از آن‌ها به صحنه‌های شهادت رسیدند، بیان کرد: این خانم در کنار پرورش این گل‌های فاطمی، چهار پسر آورد که در آن‌ها حضرت ابالفضل العباس(ع) بود، این یار و برادر فداکار سالار شهیدان.

وی ادامه داد: این چهار برادر که جلودار آن حضرت اباالفضل العباس(ع) بود به همراه سه برادر دیگر سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در عاشورا همراهی کردند و همه به شهادت رسیدند.

 

 

سردار قاآنی با اشاره به نامگذاری روز وفات حضرت ام البنین به نام گرامیداشت مادران شهدا تصریح کرد: هیچ مادری نداریم که در کربلا و روز عاشورا چهار فرزندش به شهادت رسیده باشد؛ شما باید افتخار کنید که امروز را به نام شما مادران شهدا نامگذاری کرده‌اند چراکه عظمت شما می طلبد چنین روزی را برای گرامیداشت شما اختصاص بدهند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت تصریح کرد: آن فرمانده‌ وفادار، همراه با همه دلیرمردان جنگید و در اوج به شهادت رسید؛ یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم. اگر این ایام مجالس را با نام شهید سلیمانی شروع می‌کنیم، این شهید جلودار شهدای بسیاری بود که او را همراهی می‌کردند.

وی ادامه داد: همه شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، شهدای امنیت و بقیه شهدا زیر پرچم مقاومت هستند. چون آن‌ها فرزندان معنوی رسول خدا (ص) هستند و خداوند به آن حضرت استقامت را امر فرموده است.

سردار قاآنی با بیان اینکه شهداء، تابعین رسول خدا(ص) بوده و در میدان مقاومت به اشکال مختلف حضور یافتند، خاطرنشان کرد: آن‌ها به امر خدا به بهترین شکل عمل کردند که این ویژگی برای خانواده‌هایشان موجب افتخار است.

در ادامه این همایش با حضور مهمانان، پیکر مطهر دو شهید گمنام تشییع شد.

 

 

 

 

گفتنی است در این مراسم، خانواده های شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تهران حضور داشتند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا