بین الملل

تظاهرات کادر درمانی فرانسه در خیابان‌های پاریس +فیلم


هزاران نفر از کادر پزشکی فرانسه برای شرایط کاری بهتر و افزایش حقوق در خیابان‌های پاریس تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از کادر پزشکی فرانسه پنجشنبه (پنجم ژانویه) برای شرایط کاری بهتر و افزایش حقوق در پاریس تظاهرات کردند. به گزارش راشا تودی، آن‌ها در این اعتراضات شعار «ما از شما مراقبت می‌کنیم. از ما مراقبت کنید» سر دادند. 

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، اعضایی از کادر پزشکی فرانسه با گذاشتن گوشی‌های خود مقابل فرمانداری شهر شارتر اعتراض خود را نشان می‌دهند. آن‌ها شعار دادند «پزشکی عمومی در حال مرگ است». 

 

 

پیش‌تر گزارش شده بود که پزشکان فرانسوی قصد دارند پنجم ژانویه (۱۵ دی) در بحبوحه اعتصابات سراسری در پاریس، تظاهرات کنند. پزشکان فرانسوی که اعتصاب خود را ۲۶ دسامبر (پنجم دی) آغاز کردند هم تا هفتم ژانویه به آن ادامه خواهند داد. پزشکان عمومی فرانسه و همچنین پزشکان متخصص در بخش خصوصی خواستار دستمزد دوبرابری برای پذیرش بیماران هستند. 

پزشکان فرانسوی از شلوغی بیمارستان‌ها در میانه همه‌گیری آنفلوانزا، کرونا و برونشیولیت در این کشور شکایت دارند. فلورنس لاپیکا پزشک عمومی به شبکه فرانوسی BFMTV گفت: همه‌گیری وجود دارد اما بیماران مزمن هم هستند. امروز دیگر توانایی مدیریت بیماران خود را نداریم چه نوزاد باشند چه سالمند. فهرست کاملی برای وقت مشاوره داریم. 

در تابستان هم اعتصاب کارکنان بخش پزشکی در سراسر فرانسه با درخواست دستمزد بالاتر و کارکنان بیشتر و در مخالف با سیاست‌های بهداشت و سلامت مقامات برگزار شد. 

اتحادیه‌های صنفی پیش‌تر هشدار دادند که فرانسه با بحران در حوزه بهداشت و درمان مواجه است و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌های عمومی و موسسات پزشکی و اجتماعی در سه سال گذشته تلاش کرده‌اند تا توجهات را به این وضعیت جلب کنند. 

پایان پیام/ص


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا