فرهنگ

این مادر در فیلم فرزند شهیدش بازی کرد/ ترفندی که در لشکر فاطمیون کارساز شد


مادر شهید محمد جاودانی به طور اتفاقی قبل از آخرین اعزام پسرش به عراق از طریق کارت شناسایی‌اش متوجه شد که او از طریق لشکر فاطمیون، مدافع حرم شده است.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، محمد جاودانی بار اولی که پیش مادرش آمد، گفت برای زیارت می‌خواهد به کربلا برود. او رفت، اما خانواده‌اش تا یک ماه از او خبری نداشتند،‌ چرا که آقا محمد به جای کربلا، همراه با سه نفر از دوستانش یک دوره آموزش تخریب و خنثی‌سازی بمب را گذرانده بود و برای مبارزه با داعش به عراق رفته بود. بعد هم وقتی برگشت به بهانه راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب دوباره راهی عراق شده بود.

تا اینکه مادرش به طور اتفاقی قبل از آخرین اعزامش به عراق از طریق کارت شناسایی‌اش متوجه شد که پسرش از طریق لشکر فاطمیون، مدافع حرم شده است. با اینکه پدر محمد در بستر بیماری بود، اما مادرش که فهمیده بود محمد راهش را انتخاب کرده است،‌ از او دل کند و اجازه رفتنش را داد. رفتنی که می‌دانست به شهادت جگرگوشه‌اش ختم خواهد شد.

حالا زرنگی این بچه مشهدی برای حضور در قامت مدافعان حرم، سوژه این بخش از مستند بچه زرنگ است که زهرا سزاوار مادر شهید در آن به ایفای نقش پرداخته است. محمد جاودانی که قبل از حضور در لشکر فاطمیون، برای رفتن به عراق و مبارزه با داعش به تهران رفت و پیگیر مقدمات اعزام بود. اما مسؤولان نظامی اجازه این کار را به او ندادند و در نهایت با ترفندی اعزام شد.

به گزارش فارس، محوریت داستان «بچه زرنگ» درباره هشت نفر از مدافعان حرم شهر مشهد است که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند. این مستند به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند شنبه تا چهارشنبه ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید مدافع حرم محمد جاودانی در ۲۴ دی‌ماه سال ۱۳۶۷ متولد شد. تحصیلات خود را تا کارشناسی ارشد مدیریت ادامه داد. این شهید بالاخره مزد اخلاص و جهاد خود را در عصر تاسوعا و شب عاشورای سال ۱۳۹۶ گرفت و بر اثر اصابت موشک در منطقه دیرالزور به یاران شهیدش پیوست و جاودانه شد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا