بین الملل

بانک مرکزی افغانستان قطع کمک‌های نقدی را تکذیب کرد

بانک مرکزی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گزارش‌ها درباره قطع کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان را متوقف کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی افغانستان در بیانیه‌ای گزارش‌های منتشر شده به نقل از سخنگوی این بانک مبنی بر قطع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را تکذیب کرد.

بیانیه می‌افزاید این بانک از هر اقدام اصولی که سبب ورود ارز به افغانستان شود و به نیازمندان کمک کند، قدردانی می‌نماید و در زمینه تقویت و استحکام هرچه بیشتر بخش بانکی تلاش می‌کند.

براساس آمارهای رسمی، از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، تاکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون دلار کمک به طور نقدی به افغانستان انتقال یافته است. این پول‌ها از طریق هواپیما و به صورت منظم و هفتگی به افغانستان منتقل شده و پس از رسیدن به کابل به یک بانک بین‌المللی سپرده می‌شد.

با این حال، آخرین محموله نقدی از کمک‌ها که به افغانستان انتقال یافته، 23 آذر ماه بوده است و بانک مرکزی افغانستان پس از آن خبری از رسیدن محموله جدیدی از کمک‌های نقدی منتشر نکرده است.

پیش از این نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با تأیید تعلیق کمک‌های نقدی به افغانستان تصریح کرده بود که اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌رسان در افغانستان را لغو نکند، کمک‌های سازمان ملل به افغانستان نمی‌تواند ادامه یابد.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا