بین الملل

دخالت مجدد آلمان در امور داخلی ایران با احضار سفیر


وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران اعلام کرد سفیر ایران را احضار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدراعظم آلمان و سایر مقام‌های این کشور روز دوشنبه ایران با دخالت آشکار در امور داخلی ایران، از حمایت از آشوبگران و اقدامات جدید علیه تهران خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دوازدهم آبان شماری از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند. در حوادث آن روز، «سیدروح‌الله عجمیان» یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند. محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل اصلی آن جنایت صبح شنبه به دار مجازات آویخته شدند(جزئیات بیشتر).

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در توییت خود بدون هیچگونه اشاره به کشته شدن نیروهای مدافع امنیت، مدعی شد که ایران  از مجازات اعدام به عنوان ابزاری جهت سرکوب استفاده می‌کند. شولتز با دخالت آشکار در امور قضایی ایران گفت، ایران باید از اعدام‌های بعدی خودداری کند.

سخنگوی دولت آلمان نیز در نشست خبری گفت که برلین می‌خواهد با اقدامات بین‌المللی جدید بر مقامات ایران فشار بیاورد.

سخنگوی دولت آلمان گفت: «به همراه شرکای بین‌المللی‌مان، فشارها را بر ایران بیشتر خواهیم کرد.»

این گزارش حاکیست، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز روز دوشنبه بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران اعلام کرد سفیر ایران را احضار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز گفت که هدف برلین توافق با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته چهارم تحریم ایران است.  

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به تازگی از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشورهای غربی در قبال اغتشاشات و حوادث تروریستی اخیر در ایران انتقاد کرد و گفت، برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی کشورشان توجه دارند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا