ورزش

منحصربه‌فرد و بی‌نظیر: تو فراموش نمی‌شوی رونالدو

رونالدو فقط به زمان باخت

کریستیانو رونالدو در تاریخ فوتبال و از هر لحاظ یک فوتبالیست بی همتاست حتی اگر افکار عمومی به او خیانت کرده‌ باشند.

به گزارش “ورزش سه”، کریستیانو رونالدو فوتبالیستی بی نظیر است ولی او الان در عربستان سعودی حضور دارد. برای شخصیتی مثل او حتی پول هم نمی تواند از چنین درد و رنجی کم کند، حتی اگر او را با پول محصور کنند. این غرور رونالدو بود که مثل یک آدرنالین او را از موانع عبور می داد. غرور موتور حرکتی رونالدو در فوتبال بود. همیشه گفته اند که مسی نابغه متولد شده ولی رونالدو تبدیل به نابغه شد. رونالدو به هر افتخاری که یک فوتبالیست می توانست به آن دست یابد، رسید و به شکلی مثال زدنی نیز آنها را فتح کرد. 

1789278

تکنیک رونالدو به مروز زمان پیشرفت کرد. از لحاظ بدنی او سال به سال شرایط بهتری پیدا کرد. فرم بدنی ای که کمک کرد در بالاترین سطح فوتبال گل های فراوانی بزند. او شم و غریزه ذاتی گلزنی هم داشت ولی غرور که در فوتبال به او کمک زیادی کرد، در نهایت او را به سمت در اشتباهی سوق داد. رونالدو در 38 سالگی همچنان فرم بدنی رشک برانگیزی دارد اما نه به اندازه ای که او را در رهبری یک تیم بزرگ یاری برساند. نه در تیم باشگاهی و در تیم ملی و نه در دوئل بزرگش با لیونل مسی.

1788509

زمان؛ چه می توان در موردش گفت؟ 

طبیعی است که کریستیانو علیه این شواهد عصیان کند. او از دوران نوجوانی بدون توجه به اندازه و تعدد موانع، آنها را به چالش کشیده و همیشه خود را برنده می داند اما تنها یک دشمن وجود دارد که هیچ رقیبی را نمی پذیرد و آن زمان است. حداقل یک بار همه را و فوتبالیست‌ها را دو بار زمین گیر می کند. اگر آن را نپذیریم، واقعیت غیر قابل تحمل می شود. یووه با ظرافت این را به او گفت، منچستر آن را در صورتش فریاد زد و حتی تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2022 خدمات دو دهه رونالدو را به راحتی فراموش کرد.

1787862

 از آنجایی که شانس هرگز در تیره‌روزی‌ها کسی را یاد نمی کند، مسی به طرز تحقیرآمیزی از رونالدو در آخرین راند مسابقه سبقت گرفت(قهرمانی جام جهانی). مسی هرگز فرم بدنی رونالدو را نداشته و نخواهد داشت ولی برای رسیدن به قهرمانی جهان از نهایت نبوغ و استعدادش کمک گرفت. همه می دانیم که هر کدام در دوئل فوق العاده ای که در تمام این سال ها داشتند، از چه ابزاری برای پیروزی استفاده کردند.

1789110

فوتبال فراموش کار امروز

در فوتبال همیشه آخرین نتیجه معیار است و تمام افتخارات و موفقیت های قبلی را تحت الشعاع قرار می دهد. مهم نیست رونالدو چه سابقه درخشانی دارد، حالا همه او را با ناکامی در جام جهانی و منچستریونایتد یاد می کنند. رونالدو از بزرگترین های تاریخ فوتبال است و به همین دلیل برایم این خیانت افکار عمومی قابل قبول نیست. در یکی از نظرسنجی های اخیر یک رسانه معتبر، مشخص شد که 70 درصد پرتغالی ها خواهان نیمکت نشین شدن او در مرحله حذفی جام جهانی بودند. نمی دانم آن نظرسنجی چقدر معتبر بود، اما بسیاری از آن بی تفاوت عبور کردند تا سقوط دردناک و شاید زودتر از انتظار رونالدو شروع شود اما همانطور که اغلب اتفاق می افتد، پول برای نجات رونالدو از غم و اندوه وارد شد. مهم نیست از کجا می آید، پول وقتی بزرگ و زیاد است، مورد پرسش قرار نمی گیرد. مسی حالا در نبرد محبوبیت مردمی نیز پیروز شده و این روزها از کریستیانو بیشتر قدردانی می شود و او کمتر مورد تحسین قرار می گیرد.

1780271

خاطره فردا

قدردانی عظیم عربستان سعودی از رونالدو به خاطر علاقه‌شان به فوتبال و به این دلیل است که ورود یک الگوی جهانی هویت و ارزش های این کشور را تقویت می کند. فوتبال جریان های عمیقی از احساسات را به حرکت در می آورد و امیدوارم کریستیانو بداند که چگونه از آن لذت ببرد. در مورد زمان که اکنون دشمن رونالدو است، او بالاخره به صلح خواهد رسید. این کسی که از در اشتباهی در حال رفتن از فوتبال است، اسطوره ای است که بسیار دوستش داریم. مردی که نام و اثرش را در فوتبال قرن جدید گذاشت و توانست نابغه ای مانند مسی را در هر توپ طلا رخ به رخ به چالش بکشد. همانطور که توانست در مهم‌ترین و باشکوه‌ترین باشگاه جهان، قهرمانی مانند آلفردو دی‌استفانو را به چالش بکشد. شاید رونالدو حالا فقط در عربستان سعودی یک فوتبالیست بی نظیر باشد اما او در تاریخ فوتبال و به صورت مطلق، بی نظیر است و بی نظیر خواهد ماند.

خورخه والدانو: ال‌پائیس

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا