بین الملل

گوترش از تمدید ارسال کمک های انسانی به سوریه استقبال کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم شورای امنیت مبنی بر تمدید ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه و باز بودن گذرگاه باب الهوی سوریه به مدت شش ماه دیگر استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم شورای امنیت برای تمدید باز بودن گذرگاه باب الهوی سوریه استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل سازمان ملل متحد گسترش رساندن کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق سازوکار کمک رسانی از طریق مرزها را خواستار شد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دبیرکل در جریان تصمیم شورای امنیت مبنی بر تمدید سازوکار ارسال کمک های انسانی از طریق مرزها به سوریه به مدت شش ماه دیگر تا ۱۰ جولای آینده قرار گرفت و معتقد است که زندگی ۴.۱ میلیون نفر در شمال غربی سوریه به ارسال کمک ها از طریق مرز متکی است.

دوجاریک همچنین افزود که نیازهای انسانی در سوریه به بالاترین سطح خود از زمان آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی رسیده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از وی گفت که ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه باید گسترش یابد.

لازم به ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ادامه ساز و کار ارسال کمک‌های بشر دوستانه به سوریه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، کمک‌های بشر دوستانه همچنان به مدت ۶ ماه دیگر از طریق ترکیه وارد سوریه خواهد شد.

گفتنی است ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به سوریه منوط به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. قطعنامه شورای امنیت برای ارسال این کمک‌ها سال ۲۰۱۴ به تصویب رسیده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا