سینمای ایران و جهان

«مگالوپولیس» فورد کاپولا در خطر مالی/ ساخت این فیلم دیوانگی‌ است!

در نیمه راه ساخت اثر شکل گرفت؛

دست اندرکاران فیلم «مگالوپولیس» در نیمه راه ساخت فیلم جدید فورد کاپولا آن را دیوانگی مطلق خواندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، طبق اظهار نظر منابع داخلی جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا که اکنون در دست ساخت است، این فیلم در هرج و مرج فرو رفته است.

«مگالوپولیس» که در حال حاضر در نیمه راه فیلمبرداری‌اش در آتلانتا است، هفته پیش شاهد جدا شدن شماری از نیروهای اصلی تولید خود بود که طراح تولید و مدیر هنری از جمله آنها بودند. پیش از آن هم تمامی گروه جلوه‌های بصری در اوایل دسامبر از این پروژه اخراج شده بودند.

از نظر بسیاری از افرادی که درگیر این فیلم هستند، این حال و هوا به شدت یادآور فضای تولید «اینک آخرالزمان» است و به نوعی دیگر یادآور قانون نمادین و اساسی هالیوود که این کارگردان ۸۳ ساله دارد آن را زیرپا می‌گذارد؛ اینکه: هرگز با پول خود برای تولید سرمایه‌گذاری نکنید.

«مگالوپولیس» سال‌ها و دهه‌ها پروژه‌ای پرشور برای این فیلمساز بود و وی پاییز ۲۰۲۱ اعلام کرد هزینه این فیلم ۱۲۰ میلیون دلاری را خودش تامین می‌کند و بخشی از پول آن را با فروش متعلقاتی که در کالیفرنیای شمالی داشت تامین کرد.

فیلم اکنون در نیمه راه فیلمبرداری خود است که زمانش ۸۰ تا ۹۰ روز برآورد شده بود، اما اکنون یک منبع داخلی می‌گوید معلوم نیست کار بتواند طبق برنامه پیش برود.

کاپولا برای این پروژه بازیگرانی چون آدام درایور، ناتالی امانوئل، فارست ویتاکر، لارنس فیشبرن، جان وویت، تالیا شایر، شیا لابوف، جیسون شوارتزمن و داستین هافمن را گرد آورده است و داستان فیلم درباره معماری است که پس از یک فاجعه قصد دارد نیویورک را دوباره بسازد.

منابع داخلی می‌گویند کاپولا ابتدا از فناوری مجازی جدید شبیه آنچه در «ماندالورین» به کار رفت، استفاده کرد، اما با افزایش چالش‌ها و هزینه‌ها اکنون تلاش دارد به سمت روشی کم‌هزینه‌تر و سنتی روی صفحه سبز برگردد و اینجاست که گفته می‌شود جواب خوبی به دست نمی‌آید و به نظر می‌رسد کاپولا باید خیلی بیشتر از آنچه در نظر داشت پول خرج کند.

در عین حال کاپولا پیش از این هرگز فیلمی با جلوه‌های بصری سنگین نساخته بود و در این فیلم هم تیم جلوه‌های بصری خود را ۹ دسامبر اخراج کرد. مارک راسل چهره‌های متخصص و کهنه‌کار که برای «گرگ وال استریت» کار کرده بود مسئولیت آن گروه را برعهده داشت. یادآوری این نکته هم جالب است که کاپولا ۳۰ سال پیش همه گروه جلوه‌های ویژه خود را در فیلم «دراکولا» اخراج کرده بود.

سخنگوی انجمن صنفی مدیران هنری هم گفته در حال بررسی وضعیت «مگالوپولیس» است و اظهار نظر بیشتری نکرد.

یکی از دست‌اندرکارن ساخت فیلم گفته با وجود خروج گروهی از نیروهای تولید، این هفته کارمندان جدید استخدام می‌شود.

کاپولا پس از «دراکولای برام استوکر» در سال ۱۹۹۲ موفقیت دیگری را در کارنامه‌اش نداشته و آخرین بار در سال ۲۰۱۱ با فیلم معمایی «تویکست» که وال کیلمر و بروس درن در آن نقش‌آفرینی کردند روی پرده‌ها بود که بیشتر در حد یک نمایش خانگی سرگرم کننده ظاهر شده بود.

در عوض او در روبه‌رو شدن با تولیدات چالشی از سابقه‌ای طولانی برخوردار است و در سال ۱۹۸۲ نیز در تولید عاشقانه موزیکال «یکی از قلب» برای تامین مالی آن جلو آمد ولی کار به نتیجه‌ای نرسید و کارش را با ساخت یک درام جنایی با عنوان «انجمن پنبه» در سال ۱۹۸۴ دنبال کرد که هم در گیشه شکست خورد و هم از آن به عنوان یک کار پر از مشکل با خدمه تولید یاد می‌شود.

فاجعه‌بارترین تولید وی فیلم «اینک آخرالزمان» بود که در نهایت ۲ اسکار در سال ۱۹۷۹ برد و به اثری کلاسیک بدل شد. در جشنواره فیلم کن آن سال خود فیلمساز درباره این فیلم گفته بود: ما در جنگل داشتیم کار می‌کردیم، پول زیادی داشتیم و تجهیزات زیاد و کم کم دیوانه شدیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا