شهرستان ها

پیش بینی سوز باد در مناطقی از خراسان رضوی/تداو‬م بارش‌ها تا فردا

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در مناطق بادخیز جنوب و شرق خراسان رضوی وزش باد به نسبت شدید تا شدید(سوز باد) رخ خواهد داد.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، بتناوب تا فردا بارش باران و برف (غالباً بشکل برف)، کولاک برف و مناطق مستعد مه آلودگی و کاهش میدان دید در استان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین مقدار بارش برای مناطقی از مرکز و نیمه جنوبی استان پیش‎بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در مناطقی از جمله مناطق بادخیز جنوب و شرق استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید (سوزباد) رخ خواهد داد.

فاروقی گفت: روزهای پایانی هفته جو پایدار بوده و دمای هوای شبانه در اغلب مناطق به کمتر از ۱۵ درجه سلسیوس کمتر از صفر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه بیست و یکم دیماه را نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف با وزش باد بتدریج کاهش ابر پیش بینی کرد.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کلات‎نادر با کمینه دمای ۸- درجه سلسیوس سردترین و تایباد با بیشینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۶- و ۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین ارتفاع برف و مقدار بارندگی از شهرستان‎ قوچان ۱۵ سانتی‌متر و درگز ۴/۹ میلی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های ‎سرخس ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا