سیاسی

تاکید رئیس جمهور بر عزم دولت در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان

در جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان مطرح شد؛

رئیس جمهور اظهار داشت: حمایت‌ها از فعالیت‌های دانش‌بنیان باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به تحول و سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی‌سازی قانون جهش تولیدات دانش بنیان در کشور بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد.
در این جلسه با موافقت رئیس جمهور و تصویب هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، میزان سرمایه این صندوق در طی ۵ سال به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت تا صرف حمایت از تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان شود.
گزارش روند اجرای قانون جهش تولیدات دانش بنیان مبتنی بر تصویب ۱۱ آیین‌نامه تکلیفی در هیئت دولت نیز در این جلسه ارائه شد.
در ادامه جلسه دستورالعمل‌های مرتبط با اعتبار مالیاتی بخش تحقیق و توسعه، اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری مشترک بانکی و صندوق نوآوری و شکوفایی در شرکت‌های دانش بنیان و منع رقابت بخش دولتی با این شرکت‌ها به تصویب رسید.
رئیس جمهور در این جلسه در سخنانی بار دیگر بر عزم دولت در حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان، در راستای اجرایی‌سازی کامل قانون جهش تولیدات دانش بنیان تاکید کرد و گفت: هر گونه حمایت از این بخش در حقیقت هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است.
دکتر رئیسی اظهار داشت: حمایت‌ها باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به تحول و سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی‌سازی قانون جهش تولیدات دانش بنیان در کشور بیانجامد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا