شهرستان ها

مشارکت اوقاف و امور خیریه بوشهر در بخش سلامت افزایش یابد

بوشهر- رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشارکت بیشتر حوزه اوقاف و امورخیریه در بخش سلامت لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی صفوی صبح چهارشنبه در نشست با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: باید همه افراد جامعه در حوزه سلامت ورود پیدا کنند چرا که اگر این حوزه دغدغه همه باشد بسیاری از مشکل حل می‌شود.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه این دبیرخانه آمادگی پذیرش هرگونه پیشنهاد است گفت: باید با کمک و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه توسعه یابد.

تشکیل کمیته تخصصی وقف و سلامت

مسئول امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز وقف را صدقه جاریه ابدی عنوان و گفت: بهترین نوع وقف وقف‌های بهداشتی و درمانی است که علاوه بر اجر اخروی برای واقف، برای آحاد جامعه هم بسیار سودمند بوده و باعث ارتقا سلامت استان می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود عبداللهی اظهار داشت: تشکیل کمیته تخصصی وقف و سلامت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

لزوم توجه به وقف مشارکتی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز گفت: با مکانیسم وقف مشارکتی می‌توان به حوزه سلامت در قسمت‌های مختلف کمک کرد و نیازهای مورد نظر را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر آمادگی کامل در زمینه مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: با توجه به محدودیت شدید اعتبارات حوزه پژوهشی دانشگاه نیازمند به حضور فعال واقفین و خیرین است و بهترین شکل مشارکت از نوع (وقف مشارکتی) است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا