ورزش

خداحافظی گرت بیل با جام‌های بسیار و فداکاری اندک

فوتبال دیگر برایش جالب نبود

خداحافظی گرت بیل، ستاره ولزی، در 33 سالگی با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده است.

به گزارش “ورزش سه”، در حالی که لوکا مودریچ در سن 37 سالگی تصمیم به ادامه حضورش در تیم ملی کرواسی دارد و کریستیانو رونالدو در همین سن به دنبال فرصت بازی در عربستان است، گرت بیل از حضورش در فوتبال خسته شده است.

به نظر می‌رسد که فوتبال هرگز به اندازه ستاره‌های اطراف این بازیکن برای او ارزشمند نبوده است. او پس از چند ماه حضور در فوتبال آمریکا و پایان جام جهانی در سن 35 سالگی چنین تصمیمی گرفته است. او از حالا به بعد مطمئنا می‌تواند شعار «ولز، گلف، رئال» را تغییر دهد و گلف را به اولویت خودش تبدیل کند.

کسانی که با او در رئال مادرید حضور داشتند به خوبی از این موضوع آگاه هستند و حتی لقب «گلف‌باز» را برای این بازیکن انتخاب کردند. او هشت فصل در دو دوره با پیراهن این تیم به میدان رفت و پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان به دست آورد تا در کنار بزرگانی چون آلفردو دی استفانو، کریستیانو رونالدو و سرخیو راموس قرار بگیرد.

او با وجود تمام بی‌ثباتی که در طول دوران حضورش در رئال داشت اما بازیکنی تعیین کننده در فینال‌ها بود، موفق شد در دیدار معروف دسیما در لیسبون برابر اتلتیکو مادرید گلزنی کند و گل‌های مهمی را در بازی برابر لیورپول در کیف به ثمر رساند.

1790286

بیل همچنین سه قهرمانی در سوپر جام اروپا و چهار قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را نیز به همراه رئال تجربه کرد و در مجموع 12 جام بین المللی به دست آورد.
این ستاره ولزی دومین خرید مهم فلورنتینو پرز پس از بازگشتش به این باشگاه با پرداخت 100 میلیون یورو به تاتنهام بود، جایی که سرعتش باعث شده بود به بازیکنی جذاب در لیگ برتر تبدیل شود.

با این حال، مصدومیت‌ها باعث شد که انتظاراتی که از او پس از پیوستنش به رئال ایجاد شده بود برآورده نشود. او همیشه با گل‌های زیادی که می‌زد غیبت‌هایش را جبران می‌کرد و قراردادش تمدید می‌شد تا پس از کریستیانو بیشترین دستمزد را هم در این باشگاه دریافت کند. او در بهترین شرایط سالانه 12 میلیون یورو دستمزد داشت.
مصدومیت‌های بیل حتی برای تیم پزشکی نیز به یک راز تبدیل شده بود.و در حالی که بعضی از آنها مربوط به مشکلات دیسک کمر بود، بعضی دیگر از مصدومیت‌های این بازیکن عجیب و همراه با درد زیاد برای او بود.

1790287

نداشتن انگیزه در نهایت باعث شد که زین الدین زیدان از رفتارهای این بازیکن خسته شود و از او بخواهد که این باشگاه را ترک کند. او کمی بعد به صورت قرضی به تاتنهام رفت و پس از بازگشتش حتی در حضور کارلو آنچلوتی هم نتوانست به بازیکن مهمی تبدیل شود اما در نهایت موفق شد بار دیگر در پاریس جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد.

بیل قدرتمند، سریع و گلزن بود و می‌توانست دستاوردهای بسیار بیشتری در دوران حرفه‌‎ای که در سال 2005 در ساوتهمپتون آغاز شد دااشته باشد. او در دو مقطع و هفت فصل در تاتنهام به میدان رفت و نمایش بسیار موفقیت‌آمیزی در این تیم داشت.

یکی از بهترین تصاویر این بازیکن مربوط به دیدار برابر بارسلونا در فینال جام حذفی 2014 است که به بهترین شکل ممکن مارک بارترا را جا گذاشت و گلی به یاد ماندنی به ثمر رساند. آنها در همان سال برای دهمین بار قهرمان اروپا شدند اما او نتوانست به درخشش به همان شکل ادامه دهد.

او در رئال، بیل متفاوتی بود. او در سال 2005 برای اولین بار در تیم ملی کشورش تحت نظر جان توشاک به میدان رفت. این بازیکن در کنار استعدادهای دیگری مانند آرون رمزی موفق شد ولز را برای اولین بار در سال 2016 به رقابت‌های یورو برساند و تا نیمه نهایی هم پیش ببرد. آنها همچنین پس از 64 سال بالاخره به جام جهانی صعود کردند اما در قطر هم نتوانستند تاریخ‌سازی کنند.

1790288

بیل 98 بازی ملی و 38 گل زده را در کارنامه دارد. او در فوتبال باشگاهی هم 553 بازی انجام داد و 185 گل به ثمر رساند. این بازیکن از فوتبال خداحافظی کرد چون فکر نمی‌کند که این ورزش دیگر نجات‌بخش او باشد. یا حداقل تلاشی که کرده دیگر برایش جذابیتی ندارد.
منبع: ال موندو

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا