ورزش

منصوری خطاب به تاج: شان ما را حفظ کنید؛ لباس داوری نداریم چه برسد به دریافت دستمزد!/VAR در جام جهانی ما را بیچاره کرد


داور بین المللی فوتبال کشومان گفت: فدراسیون فوتبال شان ما را حفظ کند و ما را مثل تیم ملی بزرگسالان ببیند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا منصوری در حاشیه مراسم اختتامیه کلاس دانش افزایی داوری نیم فصل لیگ برتر اظهار داشت: هماهنطور که تیم ملی دیده می‌شود باید داوران هم دیده شوند، کدام تیم ملی است که در زمستان اردو داشته باشد ولی لباس نداشته باشد؟ امیدوارم این موضوع ها در آینده حل شود. شما به موضوع بسیار مهمی اشاره کردید امروز شما میراث دار چیزی هستید که به هر دلیلی که همه می‌دانند در این شرایط قرار داریم. من از همه همکارانم که به دلیل کم بود جا بیرون از سالن هستند عذرخواهی می‌کنم، چرا که تعداد ما زیاد است و این سالن برای داوران کوچک بود. از کمیته داوران شخص خداداد افشاریان و فدراسیون در خواست داریم که در خصوص داوران یک تصمیم حکومتی خوب گرفته شود.

وی در ادامه گفت: اگر لیگ را بخواهیم با VAR آغاز کنیم تنها داورانی که لایسنس داشته باشند می‌توانند در بازی‌ها قضاوت کنند و نمی شود 80 داور را وارد قضاوت با VAR  کنیم. برای این که بتوانیم قضاوت‌های خوبی را هم داشته باشیم باید تعداد داوران را کم کنیم تا بتوانیم کاری کنیم. من از شخص شما و هیأت رئیسه فدراسیونت فوتبال خواهش می‌کنم که مصوبه ای را برای این موضوع داشته باشید. نمی‌شود همه داوران در لیگ قضاوت کنند. داوران هم باید این را قبول کنند که شاید در این فرایند تعدادی از داوران کنار بروند. اگر می خواهیم فوتبال و داوری فوتبال کشورمان پیشرفت کند نباید فقط خودمان را ببینیم. سطح بین المللی داوری فوتبال کشورمان تعطیل شده است.

داور بین المللی فوتبال کشورمان در خصوص حضور داوران ایرانی در مسابقات بین المللی عنوان کرد: در جام ملت های آینده تنها داوری به رقابت ها می تواند برود که لایسنس داشته باشد. ما تلاش می کنیم که در آینده برسیم آن نقطه ای که در مدنظر داریم. هدف ما این است که بتوانیم در جام جهانی 2026 هم مانند جام جهانی قطر داور داشته باشیم. من،ابوالفضلی و فغانی که به جام جهانی رفته بودیم به نمایندگی از تمام داوران ایرانی در قطر بودیم. تاج پادشاهی برسر ندارم و من هم مثل بقیه داوران ایرانی هستم. همه ما مانند هم هستیم و باید از یکسری مسائل گذشت کنیم. برای من منصوری 44 ساله آموزش VAR به درد نمی خورد من تنها می توانم در خانه خود بنشینم و بگویم بله من کلاس VAR رفته ام.

منصوری با اشاره به اینکه فوتبال کشور باید پیشرفت کند گفت:  همه ما گله داریم اما بیایید گذشت کنیم تا شاهد پیشرفت فوتبال کشورمان باشیم. تاج در صحبت های خود اشاره کرد که در چرخه مالی ما هیچ هستیم. ما در البسه خود مشکل داریم چه برسد به دستمزدهایی که قرار است دریافت کنیم. آقای تاج من از شما می خواهم تا شخصا به این موضوع ورود کنید چرا که در شرایط بسیار حساسی هستیم و نیاز به یک تصمیم بزرگ داریم. پروسه آمادگی برای این که VAR به فوتبال بیاید طولانی است و با 2 هفته و یک ماه حل شدنی نیست.

وی در ادامه افزود: شما دیدید در جام جهانی VAR خود ما را بیچاره کرد، به داوری هم که پشت سیستم بود برای ما محترم بود ولی دیگر تصمیم گرفته شد. اشتباه قابل برگشت نیست و همه داوران باید با تجربه باشند و بتوانند قضاوت ها درستی را داشته باشند. اگر می خواهید در بخش داوری و فوتبال کشور اتفاقی بیافتد باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید، داوری را عین تیم ملی بزرگسالان ببینید. 

داور بین المللی فوتبال کشورمان خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خواهش می‌کنم شأن ما را حفظ کنید. مثلا انتظاری کار درست را در بازی جام‌ حذفی نشان داده، شما بازی را ببینید مشخص است وقتی ضربه زده شد دروازه‌بان یک متر بیرون آمد. داور چه کار کند چشمش را روی این صحنه ببندد؟ سر این تصمیم بازیکنان ریخت روی سر داور او را حل دادند، اما معلوم نیست کمیته انضباطی چه زمانی می‌خواهد تصمیم بگیرد. مانند گذشته باید اقدامات صورت بگیرد، احکام انضباطی اگر سر وقت نباشند، تاثیری ندارند.

منصوری در پایان تصریح کرد: ما برای VAR خیلی چیزها مثل سیستم رادیویی یا پرچم ویبره نداریم. فصل آینده به همت همه داوران و فدراسیون فوتبال انشاالله VAR بیاید. این نیم فصل هم کارهایش را انجام دهیم و آن را به فصل آینده موکول نکنیم. مگر نمی‌گویید اما معلوم نیست کمیته انضباطی چه زمانی می‌خواهد تصمیم بگیرد VAR را بیاد باشگاه ها تأمین کنند این تجهیزات را هم به باشگاه ها اعلام کنید تا تهیه کنند. این نیم‌فصل را فدای فصل بعد نکنیم و همین سیستم‌های دیگر را هم تهیه کنید. ما پولدارترین فدراسیون طلبکار فیفا هستیم و امیدواریم این سیستم‌ها هم خیلی زود وارد شوند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا