بین الملل

واکنش اتحادیه میهنی به سفر هیئتی از اقلیم به بغداد

اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز شنبه به سفر هیئتی از اقلیم به بغداد و رایزنی های این هیئت با مسئولان دولت مرکزی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز شنبه به سفر هیئتی از اقلیم به بغداد و رایزنی های این هیئت با مسئولان دولت مرکزی واکنش نشان داد.

غیاث السورجی از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان گفت که هیئتی که روز چهارشنبه از جانب دولت اقلیم کردستان عراق به ریاست مسرور بارزانی برای پیگیری اختلافات دوجانبه به بغداد سفر کرد، فقط نماینده حزب دموکرات است و حزب اتحادیه میهنی را نمایندگی نمی‌کند. اتحادیه میهنی مدت‌هاست که جلسات دولت اقلیم را تحریم کرده و علت آن هم اعتراض به تک‌روی حزب دموکرات در تصمیمات و عملکرد نابربرش در قبال استان‌های اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود که ادامه تک‌روی‌های حزب دموکرات در تصمیمات مهم باعث می‌شود که حزب اتحادیه میهنی سراغ مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با بغداد برای تضمین سهم عادلانه سلیمانیه برود.

هفته گذشته هیئتی از وزرای دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق به ریاست مسرور بارزانی در سفر به بغداد با هیئتی از وزرای دولت فدرال به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تشکیل جلسه داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا