شهرستان ها

۸۹ درصد آلودگی هوای شیراز ناشی از وسایل نقلیه متحرک است/ محیط زیست موضوع انتقال صنایع را با جدیت دنبال می کند

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست فارس با اشاره به گزارشی در سال ۹۸ مبنی بر سهم هر کدام از منابع در انتشار آلودگی هوا گفت: این گزارش در شهر شیراز مشخص کرد که ۸۹ درصد آلودگی ناشی از وسایل نقلیه متحرک در شیراز بوده است.

معاون محیط زیست فارس مطرح کرد؛


به گزارش ایلنا، قاسم نهاوندی خاطرنشان کرد: کیفیت هوای شهر شیراز در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹ درصد از روزها پاک، ۶۵ درصد قابل قبول، ۵ درصد روزهای ناسالم برای گروه های  حساس و کمتر از یک درصد هم ناسالم برای همه گروه هه بوده است.

به گفته نهاوندی در سال جاری کیفیت هوای پاک ۱۹ درصد، ۶۴ درصد قابل قبول  ۱۳ درصد ناسالم برای گروه های حساس و ۳ درصد ناسالم برای همه گروه ها بوده است.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست فارس در خصوص انتقال کارخانه ها  و  ارتباط آن با کاهش آلایندگی هواگفت: کارخانه پشم و شیشه ۸۰ درصد کارهای فیزیکی در منطقه ویژه اقتصادی دارد و تا پایان سال باید منتقل شود.

نهاوندی افزود: کارخانه سیمان تا نیز تا ۳ سال آینده باید جابجا شود و پیشرفت فیزیکی در محور خرامه دارد و مشکلاتی که دارد درحال بررسی و رفع است که باعث سرعت کمتر آن شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه روغن نباتی نرگس نیز درحال حاضر به صورت بسته بندی است، یادآور شد: این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی زمین تهیه و باید طی ۲ سال آینده انتقال صورت بگیرد.

نهاوندی با اشاره به اینکه محیط زیست موضوع انتقال صنایع را با جدیت دنبال می کند، عنوان کرد: کارخانه نشاسته سازی نیز بنا شد که سیستم تصفیه را استاندارد و همچنین بکار گیری تجهیزاتی که کمترین پساب فاضلاب را تولید کند با جدیت توسط محیط زیست به صورت ماهیانه رصد می شود و براساس برنامه بلند مدت جابجایی این کارخانه ها مدنظر بوده است که تا پایان ابان ماه باید جابجا می شدند وجابجایی ۲ کارخانه تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی در خصوص نقاط تولید گاز متان در سایت های دفن پسماند و تولید گاز متان گفت: سایت پسماند برمشور یکی از بهترین سایت ها به لحاظ دفن پسماند و مدیریت آن است و گازهایی که تولید می شود برای تولید برق در نیروگاه مجاور جمع آوری و  استفاده می شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا