شهرستان ها

غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان سمنانی نمی‌شود

سمنان- معاون وظیفه عمومی استان سمنان گفت: طبق دستورالعمل جدید، غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان سربازی در استان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین پیوندی شامگاه شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی ناجای سمنان درباره آخرین شرایط سربازی، ابراز کرد: غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان نمی‌شود و این دسته از مشمولان می‌توانند برای رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در قانون خدمت وظیفه عمومی، موضوع سلامت جسمی و روانی مشمولان برای به کارگیری در نیروهای مسلح مورد اهمیت است، بنابراین مشمولان غایب با وجود غیبت نیز می‌توانند برای رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه غیبت مشمولان مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان نمی‌شود، افزود: این دسته از مشمولان در صورتیکه در شورای پزشکی وظیفه عمومی سرباز و یا معاف از رزم شناخته شوند، با اضافه خدمت به سربازی اعزام می‌شود.

پیوندی بیان داشت: مشمولان فقط در صورت نقص عضو یا ابتلاء به بیماری‌هایی که مدرک تحصیلی تأثیری در معافیت پزشکی ندارد، می‌توانند در حین تحصیل برای معافیت پزشکی اقدام کنند و در سایر موارد می‌بایست پس از فراغت از تحصیل، اخراج، انصراف و یا ترک تحصیل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان دارای معافیت تحصیلی که درخواست معافیت پزشکی آنان در شورای پزشکی در حال بررسی است، چنانچه معاف دائم شناخته نشوند رأی عدم معافیت پزشکی صادر و معافیت تحصیلی آنان استمرار می‌یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا