دانش و فناوری

فراهم شدن امکان خرید نام‌کاربری‌های به‌ثبت‌رسیده قبلی در توییتر

توییتر ممکن است در حال بررسی راه دیگری برای افزایش سودآوریش باشد. گفته می‌شود جدیدترین اقدام ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، فروش نام‌های کاربری مطلوب به بالاترین قیمت پیشنهادی است. قبل از تصاحب این شرکت، اکثریت قریب به اتفاق درآمد توییتر از درآمدهای تبلیغاتی بود. ورود ماسک با تعدادی از اقدامات کاهش هزینه‌ها با هدف سودآوری توییتر همراه بود، به خصوص که برخی از سیاست‌های جنجالی‌تر او منجر به فرار آگهی‌دهندگان شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، دو منبع آگاه به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که ماسک به دنبال فروش نام‌های کاربری پرطرفدار توییتر به بالاترین قیمت پیشنهادی است. این منابع مدعیند که این طرح‌ها از اواخر سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است و شامل یک سری حراج‌های آنلاین می‌شود. اما جزئیات بیشتری در اینباره در دسترس نیست.

 

مشخص نیست که آیا این اکانت‌ها متعلق به 1.5 میلیارد حساب کاربری غیرفعال توییتر هستند که ماسک می‌گویند حذف خواهند شد یا اینکه شامل دسته حساب‌های فعال نیز می‌شود. از نظر تئوری، ممکن است شرایطی مهیا شود که کاربران ثروتمندتر بتوانند با دادن پول خوبی به ماسک، اکانتی را که برای بیش از یک دهه در اختیار کسی بوده است تصاحب کنند.
 
طبق شرایط فعلی سرویس توئیتر، کاربران مجاز به خرید یا فروش نام کاربری یا حساب کاربری نیستند. در نتیجه اگر تصمیم بگیرید به پیشنهادی که برای خرید اکانتتان داده شده پاسخ مثبت دهید ممکن است به سادگی از سرویس محروم شوید. خود ماسک هنوز این شایعات را تایید یا رد نکرده است، اما با توجه به نیاز آشکار به درآمد اضافی هر چیزی ممکن است. مانند سایر تصمیمات مهم، این احتمال وجود دارد که از کاربران توییتر در مورد این موضوع نظرسنجی شود. با این حال، اگر نظرسنجی با خواسته‌های ماسک مطابقت نداشته باشد، همیشه این احتمال وجود دارد که او به هر حال آن را نادیده بگیرد.

منبع ایتنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا