جامعه

اعتبار قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف شد؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی توضیحاتی درباره اعتبار قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حالی روز چهارشنبه (۲۱ دی ماه) توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به دنبال آن اظهاراتی مبنی بر اینکه دولت ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حذف کرده است در فضای مجازی مطرح شد.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در این باره گفت: از آن جایی که در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس ارقام به صورت کلی آماده است و با توجه به آنکه بودجه سازمان از ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۶ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آتی رسیده، بنابراین می‌توان گفت که اعتبار قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف نشده و در سر جمع اعتبارات سال ۱۴۰۱ لحاظ و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

انجلاسی یادآور شد: مبلغ پیش‌بینی شده با نیازهای افراد دارای معلولیت و اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت فاصله دارد و این موضوع انکارناپذیر است.

برخی منتقدان معتقدند اجرای ماده ۷ (حق پرستاری از معلولان و ماده ۲۷ (حداقل دستمزد سالانه) نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومن بودجه نیاز دارد؛ در حالی که برای بودجه امسال قانون معلولان فقط ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا