بین الملل

اعتراضات علیه نتانیاهو به دانشگاه های رژیم صهیونیستی کشیده شد

اعتراضات به سیاست های کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دانشگاه های شهرهای مختلف اراضی اشغالی کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه های تل آویو، حیفا، قدس اشغالی و بئر السبع در اعتراض به سیاست های کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

بر همین اساس روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که محور اعتراضات دانشجویان دانشگاه های اسرائیل درخواست اصلاح دستگاه قضایی و حقوقی این رژیم است که کابینیه نتانیاهو ریاست آن را بر عهده دارد.

دانشجویان دانشگاه های اراضی اشغالی اقدام نتانیاهو مبنی بر انتخاب «یاریو لوین» به عنوان وزیر دادگستری را به مثابه کودتا علیه دستگاه قضایی و دمکراسی می دانند.

این در حالی است که روز گذشته نیز «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی اختلافات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با مخالفان را عمیق ارزیابی کرد که منجر به چند پاره شدن جامعه صهیونیستی خواهد شد.

هرتزوگ ضمن ابراز نگرانی شدید درباره پیامدهای این اختلافات، افزود: تمایل دارم فرصت را غنیمت شمرده و درباره تحولات جاری صحبت کنم، ما در آستانه اختلافات عمیقی قرار داریم که منجر به چند پاره شدن جامعه ما خواهد شد، این درگیری ها به شدت باعث نگرانی من و افراد زیادی در اسرائیل شده است.

گفتنی است، طی روزهای گذشته هزاران صهیونیست در تظاهراتی که بزرگترین اعتراض جامعه صهیونیستی علیه نتانیاهو توصیف شده، به خیابان‌ها آمدند.

منابع صهیونیستی مشارکت کنندگان در این اعتراضات را در شهر تل آویو، حیفا و قدس اشغالی در مجموع قریب به ۱۰۰ هزار نفر برآورد کرده اند.

برخی مقامات سابق رژیم صهیونیستی که هم اکنون در صف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، پیش از برگزاری این تظاهرات از آغاز اعتراضاتی بی سابقه علیه اقدامات کابینه جدید خبر داده و اعلام کرده بودند که در مخالفت با سیاست‌های نتانیاهو که آزادی‌های جامعه صهیونیستی را در معرض تهدید قرار داده، در تظاهراتی میلیونی به خیابان‌ها می آیند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا