شهرستان ها

برخورد جدی با عرضه فرآورده های ساختمانی غیر استاندارد در ایلام

ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام از برخورد جدی با عرضه فرآورده های ساختمانی غیر استاندارد در ایلام خبر داد.

مهناز همتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحد تولیدی به علت عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت یکصد میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اهمیت استاندارد در حوزه مصالح و ساخت و سازها گفت: حادثه تأسف بار و دردناک متروپل آبادان که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز رخ داد، اگر با رعایت استانداردها همراه می‌شد هیچ گاه اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه اگر واقعاً استانداردها را رعایت کنیم هم از نظر مادی و هم معنوی منتفع خواهیم شد، ادامه داد: استاندارد سرمایه گذاری است، هزینه نیست لذا در همه ی امور، استانداردها را نصب العین قرار دهید.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه گفت: امیدواریم مدیران واحدهای تولیدی با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، استانداردهای لازم را در زمینه تولید فرآورده‌ها رعایت کنند.

همتی با بیان اینکه حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می‌کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست یادآور شد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا هرگونه موارد غیر کیفی و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا