سیاسی

سامانه «رادار گیم»برای افزایش سرعت بازی‌ها آغاز به کار کرد

زارع پور در حاشیه هیئت دولت:

وزیر اطلاعات گفت: برای افزایش سرعت دانلود بازی‌ها، افزایش سرعت خود بازی ها و کاهش پینگ سامانه ای به نام سامانه رادار گیم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ریاست محترم جمهور در ایام انتخابات وعده‌ای برای کاهش پینگ بازی‌ها و افزایش سرعت بازی‌ها دادند و سه هفته پیش اعلام کردم سرویسی در این زمینه در حال راه اندازی است که از روز گذشته این خدمت جدید برای گیمرها فعال شده است.

وی عنوان کرد: با این اقدام امیدوار هستیم شاهد افزایش سرعت دانلود بازی‌ها، افزایش سرعت خود بازی‌ها و کاهش پینگ را داشته باشیم و برای آن سامانه‌ای تحت عنوان Radar.game «رادار گیم» طراحی شده است. در مورد بازی‌های پر کاربرد در کشور بازیکنان می‌توانند پینگ بازی‌ها را قبل و بعد از بازی مشاهده کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ابزارهایی طراحی شده که بازیکنان می‌توانند با دانلود آن از آن ابزارها استفاده کنند تا تجربه کاربری خود را بهبود بخشند. از شب گذشته که ابن موضوع را در صفحه شخصی خود اعلام کردم نزدیک به پنج میلیون نفر از آن استفاده کردند.

زارع پور اضافه کرد: ۴۰۰ هزار نفر نیز همزمان از این ابزار استفاده کردند که بیانگر آن است که این سرویس در کشور مورد نیاز بوده است و ان شاءالله این مسیر ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم تجربه کاربری اقشار مختلف را بهبود ببخشیم.

وی در رابطه با دستور رئیس جمهور برای حل مشکل اینترنت و فضای مجازی تصریح کرد: رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه دولت دستور صادر کردند برای تسهیل دسترسی مردم به فضای مجازی مشکلات موجود را بررسی کنیم. کارگروهی به شکل ویژه تشکیل شده و دوستان در حال بررسی هستند تا ببینیم مشکلات در چه لایه‌هایی وجود دارد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برخی از مشکلات ریشه در گذشته دارد و مربوط به بخش‌های فنی و زیرساختی است مانند عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در کشور که ان شاءالله با پروژه فیبر نوری شتاب بگیرد و در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود.

زارع پور گفت: در حال حاضر کار در ۱۰ استان آغاز شده و با سرعت پیش می‌رود. در بخش ارتباطات همراه نیز با افزایش ظرفیت شبکه و واگذاری فرکانس‌های جدید کار خود را انجام می‌دهیم تا شاهد افزایش کیفیت و سرعت روزافزون اینترنت در کشور باشیم.

وی افزود: بخش‌هایی هم خارج از محدوده اختیارات وزارت ارتباطات است از جمله محدودیت‌های اعمال شده، که در تلاش هستیم تا بخشی از آن که قابل برطرف شدن است مرتفع شود.

وزیر ارتباطات گفت: ممکن است دلایل برخی از محدودیت‌ها طی دو دهه گذشته از بین رفته باشد و بتوان آن را بازنگری کرد تا نیاز مردم به فیلتر شکن کاهش پیدا کند.

زارع پور تاکید کرد: یکی از دلایل کندی اینترنت این است که با روشن شدن فیلترشکن سرعت دسترسی و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کنند و مخاطرات امنیتی نیز وجود دارد. تلاش داریم در نهایت بهبود تجربه کاربری هموطنان در حوزه استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم.

وی در رابطه با تأمین امنیت برگزاری کنکور بیان کرد: هفته گذشته اعلام کردم بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور درخواستی از وزارت علوم مطرح شد و این درخواست مورد بررسی قرار گرفت. ما با قطع سراسری اینترنت مخالف هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا