جامعه

نابسامانی در مراکز ماده ۱۶/گلایه از عدم پرداخت اعتبارات

قادری مطرح کرد؛

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با توجه به اینکه اخیراً از مراکز ماده ۱۶ در برخی استان‌ها بازدید کرده‌ام، عدم پرداخت اعتبارات به مراکز موجب مشکلات و نابسامانی‌هایی در این مراکز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز بیست و پنجمین جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی از اعضای این کمیته برگزار شد.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با اشاره به افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ گفت: بیش از ۲۰ هزار ظرفیت در همین دولت ایجاد شده است و با اقدامات جهادی و شایسته دستگاه‌هایی مثل شهرداری تهران، سازمان زندان‌ها و…. مشکلات ظرفیت حداقل در استان تهران وجود ندارد و مشکلاتی که وجود دارد در زمینه چرخه و صیانت و … هستند.

قادری در این جلسه به مشکلات و شرایط اقتصادی مراکز ماده ۱۶ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اخیراً از مراکز ماده ۱۶ در برخی استان‌ها بازدید کرده ام، عدم پرداخت اعتبارات به مراکز موجب مشکلات و نابسامانی‌هایی دراین مراکز شده است که در این زمینه و رفع محدودیت‌ها؛ پیگیری لازم که منتج به نتیجه شود از عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر بر می‌آید.

گفتنی است در این جلسه در خصوص برآورد آمار پذیرش مراکز ماده ۱۶ در سه ماهه پایانی سال و کمبود بودجه، مشکلات ارجاع کیس های ماده ۱۵ به ماده ۱۶ و… بحث و تبادل نظر شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا