شهرستان ها

نیروگاه شهید منتظری برای کاهش آلایندگی به ۲۰ همت اعتبار نیاز دارد

اصفهان- رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: بروز رسانی نیروگاه شهید منتظری اصفهان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که محیط زیست این مسئله را از دولت پیگیری خواهد کرد.

علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازدید از نیروگاه شهید منتظری اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این موضوع باید از سوی استانداری اصفهان و از وزارت نیرو پیگیری شود، ما نیز در سازمان محیط زیست برای تخصیص این اعتبار از دولت پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به روز رسانی این نیروگاه و تبدیل به یک مجموعه دانش بنیان در کنار کاهش آلاینده ها سبب افزایش بازده در تولید نیز می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: آنچه در اصفهان از حیث آلودگی هوا می بینیم شایسته نیست زیرا آلودگی نیروگاه شهید منتظری ناشی از مصرف سوخت مازوت موجب ناپاکی هوا در این کلان‌شهر و شاهین شهر شده است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: صندوق ملی محیط زیست قابلیت به روز رسانی این نیروگاه را به تنهایی ندارد اما در بخشی کمک خواهیم کرد ؛ البته سهم آلایندگی این نیروگاه در مصرف مازوت نسبت به سایر منابع آلاینده مشخص نشده است، اما ما در کنار مردم هستیم.

وی با بیان اینکه قانون هوای پاک از سال ۹۶ ابلاغ شده است، اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کاری که بر عهده‌اش بوده را انجام داده اما در مجموع کمتر از ۱۰ درصد از کل این قانون از سوی دستگاه‌های دیگر انجام شده است.

سلاجقه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال کسب درآمد از عوارض آلاینده نیست، گفت: ما در کنار مردم هستیم تا آلاینده‌ها کمتر شود؛ قصد داریم در بودجه سال آینده ۲۰ درصد از عوارض آلاینده دریافتی را در صندوق ملی حمایت از محیط زیست ذخیره کنیم و این امر نیازمند همکاری مجلس برای تصویب آن است که در نهایت کاهش آلاینده‌ها را رقم می‌زند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا