بین الملل

هشدار کرملین به اوکراین درباره هرگونه حمله به کریمه


سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ارائه تسلیحات دوربرد به اوکراین باعث تشدید تنش می‌شود، گفت که اگر کی‌یف زودتر به خواسته‌های روسیه پاسخ دهد، جنگ سریعتر پایان می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) درباره هرگونه ماجراجویی رژیم کی‌یف برای حمله به شبه‌جزیره کریمه و قلمرو فدراسیون روسیه به اوکراین هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ارائه سلاح به اوکراین برای حمله به سرزمین روسیه، به معنای رساندن درگیری به سطح جدیدی است. تحویل تسلیحات دوربرد به کی‌یف منجر به تشدید تنش خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هرگونه حمله اوکراین به کریمه بسیار خطرناک خواهد بود، توضیح داد: «اگر اوکراین به خواسته‌های روسیه پاسخ دهد، پایان جنگ را تسریع خواهد کرد».

سخنگوی کرملین در واکنش به اوهام «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مبنی بر زنده نبودن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به او توصیه کرد که به واقعیت بازگشته و متوجه شود که روسیه و پوتین همواره بوده، هستند و خواهند بود.

طبق این گزارش، پسکوف تصریح کرد: «[اگر زلنسکی] هر چه زودتر تمایل خود را برای در نظر گرفتن خواسته‌های روسیه نشان دهد، همه چیز زودتر به پایان می‌رسد».

زلنسکی امروز طی سخنرانی در «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس مدعی شده بود: «در حال حاضر، نمی‌دانم با چه کسی صحبت کنم. من مطمئن نیستم که رئیس جمهور روسیه هنوز زنده است یا خیر و نمی‌دانم که چه کسی در آن‌جا تصمیم‌گیری می‌کند. من چنین اطلاعاتی در اختیار ندارم».

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز شامگاه چهارشنبه گزارش داد که دولت آمریکا در حال به‌رسمیت شناختن این موضوع است که اوکراین برای حمله به کریمه، به تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری نیاز دارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا