شهرستان ها

الگوی سوم زن ایرانی الگویی معرفی شده از سوی رهبر انقلاب

تبریز-تبریز- مسئول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا با اشاره به پیام رهبر انقلاب به کنگره هفت هزار شهید زن گفت: ایشان در بیانات خود الگوی سوم زن را مطرح و معرفی میکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصوره کیانی در آیین تجلیل از ورزشکاران بسیجی به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته زن، اضافه گرد: الگوی سوم متفاوت از دو الگوی شرق و غرب است.

وی ادامه داد: زن در الگوی سوم امروز می تواند به تاسی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) نقش آفرین باشد همچنان که بانوان ایرانی این نقش را در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایفا کردند.

منصوره کیانی اظهار کرد: زن در الگوی شرق در حاشیه و فقط در خانه و منفعل بود و حضوری از در جامعه و تعاملات اجتماعی نداشت و حتی در بسیاری از مناطق مانند کشور هنر بر این باور بودند بعد از مرگ مرد وجود زن بیهوده است و باید سوزانده شود.

وی افزود: در الگوی غرب نیز زنان به عنوان ابزار و کالا مطرح بودند و تنها در قالب نیروی کار با حداقل حقوق و ابزار هوس رانی مردان مورد استفاده قرار می گیرندو

کیانی ادامه داد: در الگوی سوم ولی زن ایرانی نشان داد که هم در خانه می تواند نقش آفرین باشد و هم در اجتماع حضور موثر خود را نشان دهد همچون حضرت فاطمه(س) که اگر زندگی شخصیتی ایشان را مطالعه کنیم می توانیم به این ابعاد پی ببریم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در ایام فاطمیه سوگوار حضرت فاطمه(س) هستیم در ولادت ایشان جشن می گیریم، ولی بی توجه به ابعاد شخصیتی و زندگی ایشان هستیم، یادآور شد: حضرت زهرا(س) نمونه بارز نقش مادری برای بانوان ماست چراکه مهم ترین وقت خود را به فرزندان خود و با بازی با آن ها اختصاص می دادند.

کیانی بیان کرد: ایشان در احترام به والدین هم الگو هستند هرچند مادر خود را در طفولیت از دست دادند ولی در احترام به پدر وخدمت به ایشان سرآمد بودند چنانکه در این خصوص لقب ام ابیها گرفتند.

مسئول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا به نقش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضرت فاطمه(س) نیز پرداخت و افزود: ایشان با حفظ حریم انسانی و جایگاه زن بودن خود از ولایت با قاطعیت دفاع کرد و در امور خانه داری و کمک به محرومان از طریق باغ فدک زبانزد است.

کیاننی با اشاره به اینکه امروز در اثر تبلیغات دشمنان و تغییر سبک زندگی در نتیجه آن ارزش مادران و همسران در جامعه کمرنگ شده، فعالیت بانوان ورزشکار را با رعایت حجاب و شئونات اخلاقی که در سکوی افتخار قرار می گیرند، ارزشمند و ستودنی عنوان کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا