ورزش

آن بازیکن گفت اسکوچیچ را اخراج و کی‌روش را بیاورید!

با مجتبی خورشیدی از خوبان عالم تا کادو به کریس رونالدو

سرپرست سابق تیم ملی سخنان جالب و جنجالی مطرح کرد. از تلاش برای ابقای اسکوچیچ تا دعوت از رونالدو برای اهدای کادو از طرف ایران!

به گزارش “ورزش سه” صبح امروز مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی مهمان صدا و سیما و برنامه ورزشگاه بود و سخنان جالب و جنجالی را به زبان آورد.

او از آورده‌ی ۱۰۰ میلیاردی خود برای فدراسیون فوتبال تا تلاش برای ابقای دراگان اسکوچیچ، ماجرای دریافت پاداش نجومی، ارتباط خوبان عالم با تیم ملی و البته از همه مهم‌تر دعوت از کریستیانو رونالدو برای اهدای جایزه از طرف ایران با حضور علی دایی سخن گفت.

مشروح این گفته پر از نکته را در ادامه می‌خوانید:

*ماجرای ملاقات و جذب ۱۰۰ میلیارد برای تیم ملی چیست؟
مجری برنامه: درست است که شما به علت اینکه با یکی از مسئولین بلند مرتبه کشور ارتباط نزدیک داشتید و می‌توانستید پول برای فوتبال بیاورید به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شدید؟

مجتبی خورشیدی: نه، اصلا! فکر نمی‌کنم اصلا اینطور باشد. من شاید شما این مسئول را که شما می‌‌گویید سه بار دیده‌ام و آن هم بعد از سرپرستی در تیم ملی بود. قصه از آنجا شروع شد که من وقتی اولین روز کاری‌ام‌ را در ساختمان پک شروع کردم، رسیدم و‌ دیدم آقای اسکوچیچ داد و فریاد می‌کند. وقتی پرس و جو کردم اسکوچیچ گفت اینترنت ندارم. از دوستان پرسیدم چرا این اتفاق رخ داده؛ مگر هزینه‌اش چقدر است؟ گفتند ۳۰۰،۴۰۰ هزار تومان. گفتم چرا نمی‌خرید و گفتند پول نداریم! من بعد از ظهر به فکر فرو رفتم و به ذهنم رسید که از یکی از دوستان بخواهم که وقتی برای ما از آن مقام مسئول بگیرد که گفتند تا دو هفته آینده نمی‌شود. که ما اصرار کردیم و گفتیم برای تیم ملی بوده و‌ پای مردم در میان است که سریع به ما گفتند دو روز بعد بیایید و طرح موضوع کنید. من پنجشنبه درخواست کردم و شنبه ساعت ۱۲ ظهر پیش ایشان رفتیم و من برای اولین مرتبه آن مسئول را دیدم. حدود ۱۳۰ میلیارد تومان دستور دادند که پرداخت شود که نزدیک ۱۰۷ میلیارد به فدراسیون رسید. به هر حال بحث تیم ملی بود و توانستیم ایشان را ببینیم و پول را برای فدراسیون آورده‌ایم و مشگل‌گشا شد.

*چه کسی باعث ابقای اسکوچیچ شد؟
مجری برنامه: ضمانت شما برای اینکه تیم ملی از گروه خود صعود می‌کند باعث شد آقای عزیزی‌خادم اسکوچیچ را نگه دارد؟

مجتبی خورشیدی: بله. من ۲۶ سال کار مربیگری و باشگاهداری کرده‌ام. من قائم مقام باشگاه استقلال و راه‌آهن بوده‌ام. زمانی که به تیم ملی آمدیم من افتخار این را داشتم با خیلی از مربیان کار کرده‌ام. در آن مدتی که در بحرین بودیم من چیزهایی در اسکوچیچ دیدم که پیش خودم گفتم می‌توانیم این مرحله (مرحله نهایی صعود به جام جهانی) را بگذریم. من به آقای عزیزی‌خادم گفتم احساسم این است با اسکوچیچ صعود می‌کنیم. این مربی باهوش بود و پشتکار فوق‌العاده‌ای داشت و البته نقاط ضعفی هم همه‌ی انسان‌ها دارند. اسکوچیچ خیلی پشتکار داشت و از ۶ صبح تا ۱۲ شب کار می‌کرد و پشت لب‌تاب بود و مسابقات حریف را می‌دید. تک تک لژیونرهای ما را زیر نظر داشت و مسابقاتشان را می‌دید. به همین دلیل از آقای عزیزی‌خادم خواستم که اسکوچیچ بماند و ایشان هم کمک کردند و چنین اتفاقی رخ داد.

*تایید وجود دودستگی در تیم ملی ایران
مجری برنامه: یک عده رسما آمدند پیش شما و گفتند کی‌روش را بیاورید و ما نمی‌خواهیم با اسکوچیج کار کنیم

مجتبی خورشیدی: این موضوع را تأیید می‌کنم البته طبیعی هم است آن نفراتی که به من مراجعه کرده و گفتند کی‌روش را جای اسکوچیچ بیاورید قطعا دلشان برای تیم ملی می‌سوخت و قلب‌شان برای صعود تیم ملی به جام‌جهانی می‌تپید هدف آنها تخریب اسکوچیچ نبود. آدم باید حق را بگوید تا روزی که اسکوچیچ در تیم ملی بود همین نفرات سر خود را نه برای او بلکه برای تیم ملی و پرچم کشورشان گذاشتند. اجازه بدهید من اسم آنها را نگویم تیم ملی در آن زمان دو دسته بود نفراتی که کی‌روش را دوست داشتند یا بازیکنانی که به شدت به اسکوچیچ علاقه‌مند بودند و دوست نداشتند کی‌روش بیاید. من چنین فضایی ایجاد نکردم اما وظیفه‌ام بود بازیکنان را به هم نزدیک کنم تا در زمانی که در تیم ملی بودم هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نشد همان روزی که بچه‌های تیم ملی آمدند و از من خواستند صحبت کنم تا کی‌روش بیاید گفتم فدراسیون فوتبال به هر حال رئیس و هیئت رئیسه دارد هر زمان آن‌ها تصمیم گرفتند هر مربی را بالای سر تیم ملی بگذارند همه باید تابع این تصمیم و سرباز تیم ملی باشیم. گفتم هر کسی را می‌گذارند بازیکن باید کارش را انجام بدهد همه نفرات این موضوع را قبول کردند واقعا از بازیکنان تشکر می‌کنم تا روزی هم که اسکوچیچ بود همه تلاشم را به کار گرفتند نه به خاطر اسکوچیچ بلکه به خاطر مردم، پرچم، تیم ملی و خودشان. برای نتیجه‌گیری این تیم هر چه داشتند گذاشتند.

*با آن فشار ۷۰۰ میلیون حق من بود
مجری برنامه: پاداش نجومی یا ۷۰۰ میلیونی شما داستانش چیست؟

مجتبی خورشیدی: حقوق من ماهی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است این مبلغ هم چیزی نیست که بخواهیم درباره‌اش بحث کنیم در ادامه بحث پاداش را مطرح کردند خدا به فردی که این موضوع را مطرح کرد و همه هم اهدافش را می‌دانند خیر بدهد. اما آیا می‌دانید سال گذشته ماساژور یک تیم برتری ۸۰۰ میلیون تومان گرفته است. اکنون مربیان ما ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان است من که مدیر تیم ملی بودم و با سختی‌ها و فشار کار فراوان که البته روی همه همکارانم وجود داشت موفق شدیم ۱۰ بازی را به جام‌جهانی ببریم و برای اینکه سه‌ چهار ساعت بیشتر نمی‌خوابیدم ۷۰۰ میلیون تومان خیلی زیاد است؟ به نبی که دوست من است گفتم می‌دانم سرپرست‌های قبلی چه مبلغی گرفتند آیا درست است من بیایم و بگویم چه مبلغی گرفته‌اند؟ خود نبی گفت این کارها بی‌اخلاقی است. برای خبرنگاران هیچ کاری ندارد که ببینند مربیان قبلی تیم ملی چه پولی گرفتند. ‌افشای این مبلغ مشکلات زیادی در زندگی شخصی من ایجاد کرد همه می‌گفتند خورشیدی پاداش و حقوق میلیونی گرفته است اما من فقط یک کلمه گفتم و اعلام کردم عزیز ما که در تیم ملی است ۱۰۰ میلیون تومان حقوق ماهیانه می‌گیرد در شرایطی که این تیم به جام‌جهانی صعود کرده است با همین یک حرف رو به هزینه‌سازی علیه من کردند در شرایطی این مبلغ برای فردی مثل حمید استیلی با آن سابقه کم است. او یک گل به آمریکا زده و تا قیام قیامت نوه و نتیجه ما به آن افتخار می‌کنیم. همین مبلغ برای استیلی خیلی کم است.

*جریان دعوا با اسکوچیچ چیست؟
مجری برنامه: آقای عزیزی‌خادم چند هفته پیش مهمان ما بودند و گفتند یکی از بازیکنان تماس گرفته و مدعی شده شما با آقای اسکوچیچ درگیر شدید.

مجتبی خورشیدی: در کل مربیان کروات جزو افرادی هستند که بلند صحبت می‌کنند. روز بازی با امارات بازیکنان گفتند اجازه بدهید پنج دقیقه با رئیس فدراسیون صحبت کنیم. من آمدم و گفتم امروز بازی است و باید تمرکزتان روی این موضوع باشد. سر صبحانه با اسکوچیچ صحبت کردم و او گفت مشکلی ندارد ۵-۴ دقیقه با عزیزی‌ خادم صحبت کنند. از رئیس فدراسیون هم خواهش کردم با بچه‌ها حرف بزند. صحبت کردن بازیکنان با عزیزی‌خادم به ۸_۷ دقیقه رسید. اسکوچیچ هم گفت از آن پنج دقیقه ای که به من گفتید گذشت. در نهایت جلسه را تمام کردیم و بازیکنان به تمرین رفتند. پس از اتمام جلسه تمرین، اسکوچیچ دلیل طولانی شدن جلسه را پرسید که جواب دادیم خودت اجازه دادی آن‌ها بروند. می‌خواستی اجازه ندهی‌‌. دعوا نبود و این اتفاق افتاد.

*خوبان عالم برای تیم ملی دعا می‌کرد
مجری برنامه: در حاشیه تیم ملی بحث خوبان عالم مطرح می‌شد. این را تایید می‌کنید که آن فرد با هر عنوانی (مثلا دعای خیر) با فوتبال ایران ارتباط داشته؟

مجتبی خورشیدی: صد در صد تایید می‌کنم. موضوعی که وجود دارد، نمی‌توان کتمان کرد‌. هرکسی از ظن خود شد یار من. امیر اسکندری زندگی خود را وقف کمک به دیگران کرده است. کسی که کل زندگی‌اش را صبح تا شب وقف کمک، دستگیری، حضور در یتیم‌ خانه ها و …. می‌کند و گفتن این مسائل هم درست نیست، دعا و نفسش از من گناه‌کار کارآمدتر است‌. از خیلی‌ها خواستیم برای تیم ملی دعا کنند. به مادر و پدر خودم زنگ زده و می‌گفتم برای بازی ما را دعا کن. هرکس به یک نفر اعتقاد دارد. یک نفر ممکن است به روحانی محلش بگوید برای من دعا کن.

مدیر اسبق تیم ملی درمورد اینکه یکی از راه‌های کمک این فرد به تیم ملی مربوط به پوشیدن برخی شماره پیراهن‌های خاص بود، گفت: اصلا اما من به قاطعیت می‌گویم او به تیم ملی کمک کرد. هیچ وقت از من نپرسیدید که ارتباط اسکندری را تایید کنم. او کل عمرش را صرف کارهای خیریه کرده و هرکس که گناه نمی‌کند، سیمش به خدا وصل است. خود من گناه‌کار ترین هستم و شاید دعای من هیچ وقت به جایی نرسد اما بحث شماره پیراهن درست نیست. طبق قانون فیفا می‌توانستیم شماره یک تا ۲۵ را در هر بازی استفاده کنیم و به بازیکنان بدهیم. وقتی مهدی طارمی در بازی با لبنان نبود و اللهیار صیادمنش جای او بود، باید شماره ۹ را به چه کسی می‌دادیم؟ نمی‌توانستم شماره پیراهن کریم انصاری‌فرد را به اللهیار بدهیم. کریم همیشه شماره ۱۰ را می‌پوشد. هرکسی بحث جادو و جادوگری را مطرح می‌کند، مشرک و کافر است زیرا به جز خدا هیچ چیز دیگری وجود ندارد اما همه ما از برخی افراد التماس دعا می‌کنیم و می‌خواهیم دعای خیر کنند.

*از ماجرای آشتی اسکو و طارمی تا کادوی علی دایی به رونالدو!
مجری برنامه: آیا نمی‌شد اختلاف بین آقای اسکوچیچ و مهدی طارمی را بهتر مدیریت کرد و از بین برد؟

مجتبی خورشیدی: ما این بحث را عالی مدیریت کردیم. خود من با سفیر ایران در پرتغال صحبت کردم و قرار شد جلسه‌ای بگذاریم تا اسکوچیچ و عزیزی‌خادم به این کشور بروند. با رونالدو و علی دایی هم مکاتبه کردیم تا آن‌ها را هم به پرتغال ببریم‌. قرار بود از طرف ایران آقای دایی یک کادو به رونالدو بدهد اما ایمیل کریستیانو موجود است که گفته بود درگیر بازی هستم و نمی‌توانم بیایم و کادو را به مادرم بدهید. همه کارها در حال انجام بود. عزیزی‌خادم پا پیش گذاشت و با طارمی و اسکوچیچ صحبت کرد. در نهایت آن سوء تفاهم حل شد. حتی پیامک طارمی را دارم که در همان بازی برای ما آرزوی موفقیت کرد. هرچند در کنارتان نیستم. برخی کارها نیاز به زمان دارد. به اسکوچیچ گفتیم از این موضوع بگذر اما گفت باید شخصیت من در تیم ملی حفظ شود. از طرفی با مهدی و بزرگان تیم صحبت کردیم و بحث حل شد. فقط یک بازی طارمی را نداشتیم. در کل اردو آن‌ها با هم خیلی خوب بودند و بدون مشکل کار کردند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا