بین الملل

خودداری نخست وزیر عراق از به کار بردن واژه جعلی «خلیج ع ر ب ی»

منابع رسانه ای عراق از خودداری نخست وزیر این کشور از به کار بردن واژه جعلی به جای خلیج فارس در پیام تبریک به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال عراق در جام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در پیام تبریک خود به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال عراق در جام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از واژه جعلی «خلیج ع ر ب ی» استفاده نکرد.

نخست وزیر عراق ضمن تبریک دستیابی تیم ملی فوتبال عراق به جام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و مهمانان این مسابقات، از کشته شدن دو نفر از هواداران تیم کشورش در جریان ناآرامی‌های بصره ابراز تأسف کرد.

خودداری نخست وزیر عراق از به کار بردن واژه جعلی «خلیج ع ر ب ی»

طبق این گزارش، شمار دیگری از مقامات رسمی و حزبی عراقی از جمله نوری المالکی، عمار الحکیم، قیس الخزعلی، احمد الاسدی با ارسال پیام‌هایی پیروزی عراق را تبریک گفتند. سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز پیروزی تیم فوتبال عراق را تبریک گفتند.

استفاده نکردن نخست وزیر عراق از واژه جعلی به جای خلیج فارس در حالی است که رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال بار دیگر ضمن اصرار بر اشتباه خود از واژه جعلی «خلیج ع ر ب ی» استفاده کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا