شهرستان ها

قطع گاز ۶۰۰ ویلا و اداره در استان آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: به منظور تأمین پایدار گاز مشترکان خانگی، گاز بیش از ۶۰۰ ویلا و اداره در استان قطع شده است.


به گزارش ایلنا، علیرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به زنگ هشدار افت فشار و قطع گاز در چند استان کشور و به منظور کاهش مصارف غیرضروری، گاز بیش از ۶۰۰ ویلا و اداره در استان  قطع شده است.

وی اظهار داشت: حذف مصارف غیرضروری از مهم ترین اقدامات موثر در ذخیره سازی گاز برای مصارف گرمایشی مردم است.

شیخی با بیان اینکه، با رعایت الگوی مصرف و اصلاح الگوهای ساخت و ساز در استان بیش از ۵۰ درصد در مصرف انرژی کنترل می شود گفت:با مدیریت و کنترل مصرف می توان از آسیب های بوجود آمده در حوزه انرژی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به متصل بودن خطوط شبکه گاز به صورت سراسری در کشورادامه داد: مصرف بی رویه، عموم مشترکان گاز در کشور را تحت تأثیر قرار داده و با افت فشار مواجه می سازد از این رو باید با نگاهی معقول در مدیریت مصرف گاز طبیعی تلاش کنیم.

شیخی با اشاره به اینکه تمامی مشترکان کمیته امداد و بهزیستی به شرط رعایت الگوی مصرف از پرداخت گاز بها معاف هستند گفت:گاز ۱۷۰ هزار مشترک در استان رایگان محاسبه شده و ۳۳ درصد مشترکین استان نیز الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی تصریح کرد:هم اکنون ۸۰ درصد گاز توزیعی استان به بخش خانگی اختصاص یافته و این درحالی است که برای تأمین نیاز گرمایشی مردم، مصارف گاز اکثر بخش های زیرساختی تولیدی و صنعتی محدود شده است.

شیخی برخورداری شهرهای استان از نعمت گاز را ۹۸ درصد عنوان کرد و‌گفت میزان برخورداری روستاهای استان نیر ۷۸ درصد است که تا افق ۱۴۰۳ تمامی روستا های استان از این نعمت برخوردار می شوند.

وی در خاتمه با اشاره به افت فشار گاز در استان گفت: تلاش شبانه روزی همکاران شرکت گاز موجب شده تا طی دو ماه گذشته جریان گاز در بخش خانگی استان پایدار باشد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا