سیاسی

روایتی از «انقلاب و اعتصاب اجباری»/ دیکتاتوری در جامعه و دانشگاه چگونه اتفاق افتاد؟


تفاوت آشوب‌های اخیر با آشوب‌های قبلی در این بود که مبحث «خشونت و کشتار» در آن پر رنگ بود، چه خشونت کلامی که فحاشی بود و چه فیزیکی که کشتار مدافعان امنیت بود، اغتشاشگران نیز به دنبال تابوشکنی در مسائل مختلف بودند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس:‌ در حوادث اخیر شاهد دیکتاتوری اغتشاش‌گران در سطح جامعه و دانشگاه بودیم، این در حالی است که شعار اغتشاش‌گران آزادی بیان و اندیشه بود و ادعای حمایت از زن، زندگی و آزادی را داشتند.

بر همین اساس اغتشاش‌گران هیچ‌گونه خط قرمزی نداشتند، در دانشگاه ها اجازه ورود دانشجویان به کلاس های درسی را نمی‌دادند، دانشجویان مخالف عقیده را از گروه‌های درسی اخراج می‌کردند و حتی از انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی دانشجویان نیز ابایی نداشتند. در سطح جامعه هم مغازه دارانی که پیگیر کسب و کارشان بودند را تهدید به آتش زدن مغازه می کردند و آسایش و امنیت مردم را زیر سوال بردند.

 

 

 

در این گزارش جزئیاتی از اقدامات اغتشاش گران و رفتارهای دیکتاتورگونه آنها در سطح جامعه و دانشگاه را بررسی کردیم.

فحاشی در دانشگاه‌ها

یکی از اتفاقات ناگواری که در حوادث اخیر اتفاق افتاد استفاده از الفاظ رکیک توسط عده قلیلی از اغتشاش گران در دانشگاه ها بود. فحاشی این افراد باعث خوشحالی رسانه های ضد انقلاب شد به طوری‌که روزانه بیش از 100 فیلم و کلیپ را از دانشگاه های کشور را مکررا منتشر می ‌کردند، البته آش این فحاشی ها انقدر شور بود که حتی رسانه های ضد انقلاب هم حاضر به انتشار برخی کلیپ ها نمی شدند.

 

 

دانشجویان هنجار شکن دانشگاه شریف، تهران، علامه و…  با حمله به حراست و زخمی کردن دانشجویان خواستار حضور مختلط در سلف سرویس شدند و با فحاشی و کشف حجاب سطح مطالبات خود را به نمایش می گذاشتند.

افرادی که شعارهای هتاکانه سرمی‌دادند دانشجو بودند، اما این سوال وجود دارد که افراد  چند درصد جمعیت دانشگاه را تشکیل می دادند؟‌ در دانشگاه شریف که بیش از 14 هزار دانشجو دارد نهایتا 100 تا 200 نفر فحاشی می کردند و این نشان می‌دهد این افراد که درصد قلیلی از دانشجویان بودند سعی می کردند با دیکتاتوری و هنجار شکنی صدایشان را به بدترین شکل ممکن به بقیه برسانند.

 

با این وجود چیزی که رسانه های بیگانه القا می کردند این بود که تصویر فحاشی ها متعلق به تمام دانشجویان بوده و به اسم تمام دانشجویان فاکتور می‌کردند.

 اخراج دانشجویان از گروه های درسی

اغتشاشگران در سطح دانشگاه که عده قلیلی بودند به دانشجویان مخالف عقیده شان نه تنها اجازه ورود به کلاس را نمی دادند بلکه آن ها را از گروه های درسی در فضای مجازی نیز اخراج می کردند. 

یکی از دانشجویان اخراج شده از گروه های درسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: من را به جرم استفاده از پروفایل مذهبی از گروه های درسی اخراج کردند و انواع فحش ها را به من و خانواده ام نثار کردند.

وی ادامه داد: این افراد بر خلاف ادعاهای دروغین ازادی بیان و عقیده، به روش های دیکتاتور گونه با  بقیه دانشجویان برخورد کردند و حتی عکس های شخصی و اکانت های فضای مجازی دانشجویان را در کانال های راسویاب منتشر کردند.

 تعطیلی دانشگاه ها و کلاس‌های درسی

بعد از فحاشی و اخراج دانشجویان از گروه های درسی، اغتشاش گران به سمت تعطیلی اجباری کلاس های درسی رفتند. این افراد هر دانشجویی که سر کلاس حاضر می شد را به بدترین شکل ممکن برخورد می کنند و حتی تونل های وحشتی دم در کلاس های درسی ایجاد می کردند تا اجازه ندهند کسی وارد کلاس شود. جای سوال دارد که وقتی رسالت اصلی دانشجو درس خواندن و پیشرفت علمی است، با چنین رفتارهایی اغتشاش‌گران چه اهدافی را دنبال می‌کردند؟

 

 

 تهدید بازاری‌ها: مغازه هایتان باز باشد آتش خواهیم زد!

در متن حوادث اخیر عده ای از فروشگاه‌ها مغازه هایشان را  نصف و نیمه باز می‌کردند، مغازه داران در مورد علت این کار اذعان می کردند که از ترس اغتشاش‌گران و حمله اوباش این کار را می کردند تا اگر تهدید می شدند فرصت بستن مغازه شان را داشته باشند. در آن ایام تعدادی ازاغتشاش گران که ماسک و نقاب بر صورتشان بسته بودند کسبه ها را تهدید می کردند اگر مغازه هایتان باز باشد آتش خواهیم زد.

پیگیری‌های خبرنگار فارس در دوران اغتشاشات نشان می داد مغازه دارانی که علی رغم تهدیدهای اغتشاش‌گران قصد تعطیلی نداشتند، شیشه‌های مغازه آن‌ها شکسته شد و به اموال‌شان نیز آسیب رسید.

 تهدید کامیون‌داران برای اعتصاب اجباری 

 بعد از آن‌که اغتشاش‌گران در همراه کردن اصناف مختلف مردم ناکام ماندند، تلاش کردند با ایجاد فضای رعب و آسیب زدن به‌ اموال شخصی، کامیون‌داران را وادار به اعتصاب کنند و با پرتاب سنگ و مواد آتش زا به کامیون هایی که فعالیت می کردند آسیب رساندند.

 کشتار و خشونت

تفاوت آشوب‌های اخیر با آشوب های قبلی در  این بود که مبحث «خشونت و کشتار» در آن پر رنگ بود، چه خشونت کلامی که فحاشی بود و چه خشونت فیزیکی که کشتار مدافعان امنیت و بسیجی‌های بی گناه بود، این افراد سعی داشتند با چنین رفتارهایی دیده شوند و در فضای رسانه نیز همین مسئله را پر رنگ می کردند.

 

 

این افراد به دنبال تابوشکنی در مسائل مختلف کشور نیز بودند، و در سطح جامعه و دانشگاه نیز همین را دنبال می کردند. اغتشاش‌گران به تهدید نیز اکتفا نکردند، مدافعان امنیت و بسیجی ها را هم به بدترین شکل ممکن شکنجه و به شهادت می رساندند.

 افزایش هزینه همراهی با نظام: مغازه دار سنندجی

پس از سفر رئیس جمهور به کردستان و حضور در بازار سنندج، یک مغازه دار از رئیسی استقبال کرده و به رسم مهمان نوازی ایشان را برای گفتگو و صحبت کردن به داخل مغازه دعوت می کند. بعد از این اتفاق سطح تهدید اغتشاش گران و رسانه های بیگانه از این فرد به حدی بالا رفت که وی در ویدیویی دیگری که چند ساعت بعد منتشر کرد از مردم عذرخواهی کرده و از ترس جان و اموالش کلیپ عذرخواهی را منتشر کرد. 

 

 

کاربران فضای مجازی نسبت به اینکه این فروشنده را مجبور به عذرخواهی و پشیمانی از مهمان‌نوازی کردند، عبارت  فردای آزادی» را مطرح کرده و هشتگ «انقلاب و اعتصاب اجباری» را ترند کردند. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا