بین الملل

رایزنی السودانی با رئیس دادگاه عالی فدرال عراق

نخست وزیر عراق امروز یکشنبه با رئیس دادگاه عالی فدرال عراق و اعضای این دادگاه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، دادگاه عالی فدرال عراق در بیانیه ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه به محل دادگاه عالی فدرال عراق رفت و مورد استقبال جاسم محمد عبود رئیس دادگاه عالی فدرال و اعضای این دادگاه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در این دیدار، پرونده های متعددی از جمله پرونده های مربوط به دادگاه عالی فدرال عراق و نقش آن در حمایت از قانون اساسی، حقوق و آزادی های عمومی و خصوصی و تاکید بر اصل حاکمیت قانون و انتقال مسالمت آمیز قدرت از طریق ابزارهای دموکراتیک تعریف شده در قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بر لزوم غلبه بر چالش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیش روی مردم عراق و دولت کنونی تاکید شد و اینکه عراق با توجه به تاریخ خود و به واسطه توانمندی های اقتصادی و انسانی خود قادر به ایجاد یک کشور قدرتمند مبتنی بر اصل شهروندی است.

رئیس دادگاه عالی فدرال عراق گفت که مبارزه با فساد نیازمند خواست ملی است، مردم عراق با اصول اخلاقی خود قادر به این کار هستند، زیرا ارزش های آنها فساد ناپذیر است و تمام طوایف و اقشار عراق مصمم هستند که دولت خود را بسازند.

السودانی نیز بر اهمیت اجرای قانون در هر شرایطی تاکید کرد و گفت که دولت در تمام مراحل خود اعلام می کند که عراق کشوری است که بر اساس قانون اداره می شود و برای تضمین استقلال دادگاه و حفظ اعتبار آن می کوشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا