شهرستان ها

۲۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی در مناطق عشایری دور دست استان نصب شد

یاسوج- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی در مناطق عشایری دور دست کهگیلویه و بویراحمد نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذر فر بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تا پایان سال جاری نیز یکهزار صفحه خورشیدی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه با نصب این پنل‌ها سبک و قابل حمل برق تأمین می‌شود، گفت: اجرای طرح تأمین برق از طریق نصب پنل‌های خورشیدی عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند، به جد دنبال می‌شود.

آذر فر تصریح کرد: این صفحه‌های خورشیدی قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند و برق مورد نیاز پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی تلفن همراه را تأمین می‌کند.

وی افزود: برق عشایر در مناطق سخت گذر که امکان برق رسانی برای آنها وجود نداشته باشد با نصب صفحه‌های خورشیدی تأمین می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری یکهزار پنل خورشیدی قابل حمل به یکهزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده می‌شود.

آذرفر اظهار داشت: ۱۰ درصد قیمت تمام شده این صفحه‌های خورشیدی توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود و نصب پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری سبب جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا